Jump to content
Annons

Cubase crashar i Mac OSx med nya 4.5.2! Hur avinstallera?


Max4rock

Recommended Posts

Tjena!

Uppdaterade nyligen till Cubase 4.5.2 med den påföljden att den crashar hela tiden. Det går inte ens att öppna ett projekt! Kör Cubase med Mac OSx (ja tyvärr..märker att jag allt mer använder mig av Ableton istället!) Har försökt det klassiska tipset att ta bort Preference foldern som brukar orsaka crasher när man uppgraderar. Men nu börjar jag faktiskt på allvar tröttna på den här skiten varje gång man uppdaterar. Idéer?

Så, vet någon därute hur man avinstallerar en Cubase-uppgradering i Mac. Går det? Skulle gärna byta ner mig till förra uppgraderingen som funkade helt ok. Men den finns ju förstås inte längre på Cubase egna sidor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena!

Uppdaterade nyligen till Cubase 4.5.2 med den påföljden att den crashar hela tiden. Det går inte ens att öppna ett projekt! Kör Cubase med Mac OSx (ja tyvärr..märker att jag allt mer använder mig av Ableton istället!) Har försökt det klassiska tipset att ta bort Preference foldern som brukar orsaka crasher när man uppgraderar. Men nu börjar jag faktiskt på allvar tröttna på den här skiten varje gång man uppdaterar. Idéer?

Så, vet någon därute hur man avinstallerar en Cubase-uppgradering i Mac. Går det? Skulle gärna byta ner mig till förra uppgraderingen som funkade helt ok. Men den finns ju förstås inte längre på Cubase egna sidor

Jag skulle gå till programmappen, kasta Cubase-ikonen, tömma papperskorgen och sedan dubbelkolla att preferences också är borta, annars kasta dem också. Sedan skulle jag ladda ned den version jag ville använda mig av och installera den.

Link to comment
Dela på andra sajter

ladda hem appdelete som tar bort alla filer som hör till ett program

http://reggie.ashworth.googlepages.com/appdelete

edit: fast då måste man ju installera allt från början igen...

Man behöver inte börja om från version 4.0.1.

Du kan starta på t ex den här: Cubase_4.5.1.272_Update.dmg

eller den här: Cubase_4.1.0.726_Update.dmg

Link to comment
Dela på andra sajter

ladda hem appdelete som tar bort alla filer som hör till ett program

http://reggie.ashworth.googlepages.com/appdelete

edit: fast då måste man ju installera allt från början igen...

Man behöver inte börja om från version 4.0.1.

Du kan starta på t ex den här: Cubase_4.5.1.272_Update.dmg

eller den här: Cubase_4.1.0.726_Update.dmg

Stort tack grabbar! Up and running igen! Nu med version 4.1.0.726. Faen vet om man skall våga sig på 4.5.1 igen? Har aldrig varit med om en så ödesdiger crash vad gäller en Cubase uppgradering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...