Jump to content
Annons

Gitarrköp?


156 (oregistrerad)

Recommended Posts

156 (oregistrerad)

Japp nu är det dags för mig att köpa en ny elgitarr.

Jag har kollat runt lite och framförallt tittat på Gibson Les Paul Studio, Hagström Swede och Hagström Super Swede.

Min främsta fråga nu vad de största skillnaderna på swede och super swede är?

Sedan lite i andra hand så undrar jag (även om min ekonomi inte riktigt tillåter det) om LPn är värd de extra tusenlapparna?

Är även öppen för andra förslag om de ligger under 7000 kr 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt tips, som vanligt nu för tiden, är att du kollar in japanska Gibsonkopior om du har möjlighet till det. Burny, Greco, Tokai, Orville... tokbra kvalite till galet bra priser, måste jag säga. På nätet kan du kika på dem på exempelvis helgeshala.com (Växjö) eller nysse.com (Stockholm).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en hagström swede och är helt nöjd med den.

skillnaden på swede och super swede är mensuren (längden mellan stallet och sadeln).

swede´n är som en gibson i hals längd(24 3/4 mensur) och super swede´n är som en strata (25 1/2 mensur) måtten är i tum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte själv nyligen en PRS SE och är grymt nöjd med den, lite les paulkänsla över den. Skön att spela på och har en hög kvalitetskänsla trots att den är gjord i Korea. Kostar i och för sig just nu ca 7700:- men jag kan varmt rekommendera den. http://www.thomann.de/se/prs_se_custom_tsb_trem.htm

//Pål

Redigerat av Backspin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...