Jump to content
Annons

CME UF6 ström?


ArcheType

Recommended Posts

Har en cme uf 6 som ej funkar. Råkade knuffa in den mot väggen när usb kabeln satt i så den blev böjd. Har köpt en midi kabel, men funkar inte med den. så nu undrar jag om det skulle gå om man kör den med strömkabel i och midi. Men jag har tappat bort min strömkabel. Någon som vet hur många volt det ska vara? skulle tippa på 12v?

Hittade en 12v ac adapter och den får ström nu och allt funkar på den. Men den hittas inte i datorn.

Redigerat av ArcheType
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har också CME. Fantastisk! Strömgrejen är stor 12v 200mA /1500mA 18VA står det på den. + i mitten minus i kanten vaddetheter.

Nej Datorn hittar nog inte klaviaturen om du inte har USB:n i...då måste du köra vanlig midi utan automatisk klaviaturigenkänning. Skaffa ny USB-kabel. är kontakten sönder inuti kan du ju passa på att uppgradera CME:n till Firewirekoppling och koppla till ett firewirekort istället. Leta fram installationsskivan också i förväg, förs säkerhets skull.

Det är i alla fal bäst att ha både USB-kabel och midikabel, tycker jag (eller både Firewire och Midi). Den extra strömförsörjningen behövs ju iallafall för att du ska kunna få aftertouch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...