Jump to content
Annons

Flangereffekt på hela mixen


evilrocker

Recommended Posts

Tjao

Sitter här å mixar tredje låten på våran kommande ep och hittade

nu ett parti i låten där jag skulle vilja prova att lägga en sånna där inga flangereffekt

på hela mixen. Alltså inte hela låten utan det är 2 sekunder det handlar om efter

gitarrsolot i denna låten. Jag har hört den effekten på några låtar men kommer inte

ihåg vilka tyvärr, annars hade jag givetvis exemplifierat 😲 . Men nu till saken, är det

någon som vet hur man gör detta? Kör ju i PT 7,4 LE och har inte införskaffat nån sån

plugg, finns ju en inbyggd flanger men funkar den. Har ingen som helst erfarenhet

av att använda sådana effekter... pls help.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det finns väl i AudioSuite-listan?? markera delen som du vill behandla, alternativt klipp ut den och sen markera den, gå in i AudioSuite-listan, välj något du gillar ex. flanger/chorus eller så och sen preview för att höra om det blev bra, sen process..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa.. och?? Det är ju det som är tjusningen.. Att hitta på hur man ska lösa problemet själv.. Dubba mixen då till en ren och en med flanger och crossfade mellan dom t.ex 😲

Jepp jag vet, men det blev rätt fult å bara dra på så, jag är ju ute efter en viss

effekt... fan får väl trixa lite, grejen är ju att effekten ska ju fejda bort på ett snyggt

sätt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa.. och?? Det är ju det som är tjusningen.. Att hitta på hur man ska lösa problemet själv.. Dubba mixen då till en ren och en med flanger och crossfade mellan dom t.ex 😄
Jepp jag vet, men det blev rätt fult å bara dra på så, jag är ju ute efter en viss

effekt... fan får väl trixa lite, grejen är ju att effekten ska ju fejda bort på ett snyggt

sätt också.

Joooo jag vet 🙂 men tålamod är inte min starka sida, suttit med det sen 16 idag tills nu dvs 21,47 hah å ännu inte fått till det bra.

En crossfade skulle man kunna försöka med.

Jag får nog testa den medföljande flangern eller om det finns nån gratis vst-flanger som funkar med vst-wrappern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...