Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan nÄgon förklara för mig hur man rÀknar ut delay svansen efter tempot mm.

Typ om man kör pÄ 148 bpm sÄ skall man kunna rÀkna fram

exakt var den dubbla svansen kommer mm?

Visst finns det fÀrdiga delay effekter med sync mm. Men det e ju för lÀtt, lite roligare om man sjÀlv kan bearbeta fram manuellt. Eller hur..

😄

Annons
Postat

Försökte klura ut det dÀr sjÀlv för nÄgra Är sedan, och efter mycket tandagnisslan tror jag att det gick...

Men om du googlar, sÄ finns det (minst) ett litet smart program som rÀknar ut det Ät dig.

Postat

60 000/tempo = 4e dels not, sen bara dubbla för att fÄ halv not 4 gÄnger för att fÄ helnot osv.. om du vill ha Ättondelsnot sÄ dividerar du bara

60 000/148 = 405

60 000/148/2 = 203

hoppas du förstĂ„r mig 😄

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Har för mig att Computer Music eller Sound on Sound har en liten rÀknargrunka man kan ladda hem gratis.

Postat
  Kallekanin sa:
60 000/tempo = 4e dels not, sen bara dubbla för att fÄ halv not 4 gÄnger för att fÄ helnot osv.. om du vill ha Ättondelsnot sÄ dividerar du bara

60 000/148 = 405

60 000/148/2 = 203

hoppas du förstĂ„r mig 😛

SĂ„ var det ja!

🙂

Postat

Vad Ă€r det för fel pĂ„ att lyssna sig fram om jag fĂ„r frĂ„ga? 😛

Postat
  nkai sa:
Vad Ă€r det för fel pĂ„ att lyssna sig fram om jag fĂ„r frĂ„ga? 😛

Tar lĂ€ngre tid, och dessutom mĂ„ste man ju tĂ€nka... 🙂

Postat
  VacUm sa:
Om man vill ha en punkterad Ättondel med fett hÀng dÄ?

Programmet jag har fixar punkterade Ă„ttondelar utan problem, men jag har aldrig provat att skriva in "fett hĂ€ng" sĂ„ jag vet inte... 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.