Jump to content
Annons

Kan någon hjälpa mej förstå?


RikardS (oregistrerad)

Recommended Posts

RikardS (oregistrerad)

Hej. Vi fick ett mail till bandet av de här "skivbolaget" eller vad dem kallar sej.

Tänkte kolla om någon av er kan förklara lite för mej vad de här snubbarna menar? Jag förstår inte riktigt vad de vill 😲

Bifogar brevet e skickade.

We wanted to give you a shout and tell you about the new record label 272 Records founded by the creators of Club Fiend, in Hollywood California. We are going to be releasing our 14th compilation record from our Riot On Sunset Series called “Riot On Sunset-Vol. 14.” We thought you would be a great addition to the series!

With the success of Club Fiend and working with over 400 great bands including renown artists such as The Start, Beautiful Creatures and Sick Puppies (just to name a few), our attention to detail and hospitality to our acts is unparallel to any other Indie label.

We will be releasing the record to 50 college radio stations (total) here in California (Los Angeles/San Francisco and their surrounding areas), New York (and surrounding areas), Las Vegas, Nevada (and surrounding areas) as well as Chicago, Illinois (and surrounding areas).

We will send all the station information to you upon the album release so you and your fans can call and request to hear your song.

In just one year 272 Records have collectively obtained over 20,000 radio spins for our artists on Live365. com. With our hard work and resources, combined with the dedication and persistence of the artists, many of our bands have also received and are currently receiving spins on College Radio here in California.

The record will also be distributed for sale to Amoeba Music (Hollywood’s largest and most popular record store) and Amazon. com. We have also inked a deal with 3 of the hottest Rock Shops on Hollywood Blvd., as well as various stores and tattoo shops on Sunset Blvd. and Melrose Ave. They will be giving away free copies of Riot On Sunset Vol. 14 to their customers as well.

We really enjoy your music and of course would invite you to pick whichever song you think represents you, Feed and your project the best, and wanted to see if you would be interested in being on the record. To help cover the costs of artwork, shipping, mastering and packaging, the cost to be on the record is only $149.00 (U.S. Dollars).

We would also need for you to sign some paperwork saying it's ok to use the song. This is a NON-Exclusive offer, meaning we would absolutely NOT own any copyrights or licensing at all.

From March 2007 through July of 2008, we have released Volumes 1 thru 12 of Riot On Sunset. Here are just some of the great bands included on the series thus far:

The Jacks, Town Hall Steps, DramaFiend, Promise Divine, Supersonic, Down From Hollow, Exposed To Failure, Pandora, Vanity Ink, Bitch Alert, The Joystix, Stone Halo, Floodlight, Demo, Mongoose, Brane, Hedged, The Remedials, Jasper’s Dilemma, True Love Chaos, Edward, Colombia, Loud Howard, Homebrewe and many more.

You are currently visiting our new profile dedicated specially only to our Riot On Sunset Series. Please visit us at our 272 Records MySpace page or 272records. com. Please also feel free to visit us on Amazon. com to check out all of our previously released albums, Sound Click and Pure Volume.

Riot On Sunset Vol. 14 will be another killer record and we are looking at a late October release date (coming up soon!). Please let me know if this sounds like something you'd like to be a part of and we’ll get the ball rolling!

Hope to hear from you soon and thanks for your time!

E. Marie

272 Records

Director Of Operations

A & R Coordinator

www. 272records. com

www. myspace. com/272records

Jätte tacksam om nåon kan förklara närmre för mej. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I kort:

Skivbolaget 272 Records vill att ert band ska vara med på en samlings-CD som de ska distribuera till collegeradiostationer, Hollywoods största skivaffär, Amazon.com samt diverse affärer och tatueringsstudios i Hollywood där gratis kopior ska ges ut. Det kostar $149.99 att vara med på samlingen och ni ska skriva ett avtal som är icke-exklusivt, dvs de äger inga rättigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

RikardS (oregistrerad)

Okey. Det låter ju som rätt sjysst reklam ändå.

Vet du hur man löser med papper och sånt när de befinner sej på fel sida havet? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad lustigt.

Jag har också fått ett liknande erbjudande från samma bolag fast på att medverka på en akustisk samlings-skiva.

Låter för bra för att vara sant men jag bad dom skicka mer info. (Tystnad, vinden smeker). Drar alltid åt mig öronen när det handlar om pengar på internet. Med tanke på hur mina låtar låter så tror jag det är en stor bluff.

Men som sagt....LA and HOLLYWOOD! Here I Come!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Kan ju vara ett legitimt förslag.

Jag är dock mycket skeptisk, eftersom du inte får in några som helst royalties för din sång.

De drar ju in 9.99/CD och inget går till de medverkande.

Sen skulle jag vilja veta om de äger rättigheterna till sången endast för en produktion eller om du skriver över rätten för låten helt och hållet.

Här finns de:

MySpace

Amazon

Vi kommer att göra nått liknande på vårt skivbolag i en ganska snar framtid,

men då ska vi självklart ge artisterna deras rättmätiga royalties och skivbolaget ska bara täcka sina kostnader för produktionen och inte ta ut någon vinst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i royalties men skulle det vara som dom säger så blir vi spelade på en massa radiostationer. Frågan är om man verkligen kommer med på skivan? Skulle gladeligen betala 113$ om det verkligen vore så att man syns/hörs lite.

Här är bolaget:http://www.272records.com/272_Records/Welcome.html

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)
Jag skiter i royalties men skulle det vara som dom säger så blir vi spelade på en massa radiostationer. Frågan är om man verkligen kommer med på skivan? Skulle gladeligen betala 113$ om det verkligen vore så att man syns/hörs lite.

Här är bolaget:http://www.272records.com/272_Records/Welcome.html

Ja, där har du ju en ytterligare stor sak.

Det vore ju för djävligt att betala för luftslott.

Fast med royalties. det kan ju vara så att den säljer i 50.000 ex eller tom. mer.

Då tror jag att folk skulle bli lite gramse och önska att de fick pengarna.

Redigerat av friend
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i royalties men skulle det vara som dom säger så blir vi spelade på en massa radiostationer. Frågan är om man verkligen kommer med på skivan? Skulle gladeligen betala 113$ om det verkligen vore så att man syns/hörs lite.

Här är bolaget:http://www.272records.com/272_Records/Welcome.html

Ja, där har du ju en ytterligare stor sak.

Det vore ju för djävligt att betala för luftslott.

Fast med royalties. det kan ju vara så att den säljer i 50.000 ex eller tom. mer.

Då tror jag att folk skulle bli lite gramse och önska att de fick pengarna.

Helt klart!🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)
Så ni tycker inte att vi ska acceptera detta erbjudandet då? 😮

Jag tycker att ni ska be om mer info.

Tex. om de kommer att äga copyrights för låten bara för den utgivningen, hur många CD som skickas ut,

vart den skickas, vad det har varit för response på tidigare CD utgivning, om ni betalar även om ni inte kommer med på nån CD

och jag skulle be dem att namnge något band som har blivit känt eller fått många spelningar efter att ha varit med på tidigare CD.

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Skivor har de gett in, se länken i tid. inlägg,

men jag tycker mig inte ha hört om något av de banden som är med.

Man tycker ju att åtminstone nått band borde ha slagit igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...