Jump to content
Annons

Reparation av kontrabas


Gorlum

Recommended Posts

Hej på er!

Min kära kontrabas har fått problem!

Limmet har släppt längs sargen på undersidan av basen....

Som tur är har jag kvar garanti på den, men jag har väldigt svårt att hitta nån som kan reparera basen. Jag bor i Linköping och har inte haft nån större framgång hos de två musikaffärerna i stan (jam och musikborsen). Och lite googlande på stråkreparatörer i östergötland/Linköping gav inte heller så värst mycket.

Därför undrar jag nu; finns det nån här på forumet som känner till var man kan lämna in en kontrabas på reparation i Linköpingstrakten?

Tips på eventuella reparatörer runt om i övriga östergötland mottages även med glädje 🙂

Hälsningar/Gorlum

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Här i Norrköping har vi Hans Anderssons pianotjänst.

Jag vet att han lagat kontrabasar tidigare.. Annars har han folk som kan göra det.

Telefon: 011-132520

Adress

Nygatan 107

602 34 NORRKÖPING

Hemsida

www.pianotjanst.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er!

Min kära kontrabas har fått problem!

Limmet har släppt längs sargen på undersidan av basen....

Som tur är har jag kvar garanti på den, men jag har väldigt svårt att hitta nån som kan reparera basen. Jag bor i Linköping och har inte haft nån större framgång hos de två musikaffärerna i stan (jam och musikborsen). Och lite googlande på stråkreparatörer i östergötland/Linköping gav inte heller så värst mycket.

Därför undrar jag nu; finns det nån här på forumet som känner till var man kan lämna in en kontrabas på reparation i Linköpingstrakten?

Tips på eventuella reparatörer runt om i övriga östergötland mottages även med glädje 😎

Hälsningar/Gorlum

Norrköping verkar ju vara ett bra val, men om du inte är nöjd med vad de säger så kolla upp Gitarrdoktorn. Han finns iof 12 mil från Norrköping (16 mil från Linköping?).

www.gitarrdoktorn.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Här i Norrköping har vi Hans Anderssons pianotjänst.

Jag vet att han lagat kontrabasar tidigare.. Annars har han folk som kan göra det.

Telefon: 011-132520

Adress

Nygatan 107

602 34 NORRKÖPING

Hemsida

www.pianotjanst.se

Tack för tipset! Jag har mailat dit och hoppas att de kan fixa den:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Här i Norrköping har vi Hans Anderssons pianotjänst.

Jag vet att han lagat kontrabasar tidigare.. Annars har han folk som kan göra det.

Telefon: 011-132520

Adress

Nygatan 107

602 34 NORRKÖPING

Hemsida

www.pianotjanst.se

Tack för tipset! Jag har mailat dit och hoppas att de kan fixa den:)

Jag vet inte hur snabb Hasse är på att svara, men pröva o ring dit imorgon på förmiddagen så får du svar direkt.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...