Jump to content
Annons

Exportera till olika kanaler


Renfield

Recommended Posts

Annons

Hur menar du exportera till cubase? Köra rewire eller bara få ut en wavfil som du sen öppnar i cubase?

Är det rewire så är det bara att koppla till var sin "kanalpar" längst upp i bussen. och så ställer du in något i cubase.

Menar du det sissta alternativet är det bara att muta de trummor du inte vill ska höras.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att köra ReWire så startar du Cubase först, därefter Reason.

Sen gör du i Reason precis som Pazo skriver - koppla det du vill ha in i Cubase till utgångarna i audiointerfacet i Reason. Du behöver inte gå via mixer i Reason utan kan koppla direkt till interfacet.

Därefter väljer du ReWire i Cubase's Device-meny och slår på de ingångar som motsvarar de utgångar i Reason du kopplat till. Då hamnar det på Reason-kanaler i Cubase's mixer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar! Tyvärr kan jag inte köra cubase och reason samtidigt, min dator hakar alltid upp sig. Det jag menar är att jag har tre olika rytmer inprogrammerade i varsin redrum. Ibland ska de spela samtidigt men för att variera ljudbilden stänger jag av vissa och kanske bara använder 1a i sticket. Men när jag exporter och öppnar i cubase får jag allt på samma kanal och kan därför inte stänga av någon utan att stänga av alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men när jag exporter och öppnar i cubase får jag allt på samma kanal och kan därför inte stänga av någon utan att stänga av alla.

Om du exporterar varje redrum till en egen wav-fil och importerar dem var för sig i Cubase så lägger de sig som separata klipp på olika spår.

Om rytmerna är repetitiva, dvs bara loopar återkommande under låtens gång, så behöver du inte exportera hela låten för varje redrum, då räcker det med ett litet klipp så kan du kopiera det i Cubase sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...