KarlA (oregistrerad) Postat 28 september 2008 Postat 28 september 2008 hej alla glada musiker. jag undrar alltså hur bra logic 5 till pc står sig rent tekniskt jämfört med typ cubase 4? håller det fortfarande måttet? är det kompatibelt?
Becker Postat 28 september 2008 Postat 28 september 2008 Det funkar väl helt ok. Störst begränsningen är att det bara stödjer 1gb ram om jag inte minns fel. Har en kompis som bara jobbar i 5.51 & för hans del går det riktigt bra. Han gör iofs dansmusik och jobbar inte speciellt mycket med inspelning. www.myspace.com/ibojima om du vill lyssna. Blir visserligen en hel del bounce av midispår men samtidigt så bidrar det ju till ett lite annorlunda arbetssätt. Själv får jag panik när jag ser programmet, är van med Logic 8.
Piccazzo Postat 28 september 2008 Postat 28 september 2008 Många funktioner som tillkommit dom senaste åren i dom flesta DAW saknas av förklarliga skäl i Logic 5. Det beror ju helt å hållet på vart man vill sätta ribban , Men det gick ju att göra Musik på logic 5 när det kom så det borde ju gå att göra musik på det i dag oxå. är det kompatibelt? Med vad ?
Broghard Postat 29 september 2008 Postat 29 september 2008 I dagens läge med dagens datorer å os tror jag det kommer bråka en hel del.. arbetsflödet i v5 e helt annorlunda mot dagens.. jag skulle lägga det på hyllan då program som reaper antagligen kommer ta dig mycket längre..
Fidden Postat 29 september 2008 Postat 29 september 2008 (redigerat) Är jag månne forumets enda kvarlevande pc-logic-dinosaurie? Tycker det funkar fint. Har iofs inte provat cubase 4, eftersom senast jag provade något märkt cubase fick jag fullständig panik och virrade bort mig på en gång. Kompabiliteten kan jag inte svara på, eftersom jag kört samma dator i många år nu. Redigerat 29 september 2008 av Fidden
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Jag tar allt en vända i gamla goda PC versionen ibland, den är helt ok och funkar med många av dagens VST pluggar. När det gäller wav så kan du väl spela in så många spår samtidigt som din dator och ljudkort klarar där sätter inte Logic nån gräns och maxantalet spår är väl 64 om jag inte minns fel. Tex så är det möjligt att få ut en trumplugg som EZ drummer på separata spår i mixern det finns tips om hur man gör det här på logicavdelningen om du söker. Själv kunde jag aldrig med cubase och tycker upplägget i Logic och då även PC versionen är helt underbart lättbegriplig. Problemet är i första hand att det inte klarar mer än lite under en gig minne, har man mer så kan det bli strul med olika funktioner som är ovärderliga att ha. Men då kör man bara max minne tipset som oxå finns här nånstans. Man gör så att datorn bootar med två val varav det ena ger fullt minne och det andra är begränsat till den mängd minne som just din dator går bäst med när det gäller Logic. Nästa problem är väl att få fatt på en laglig version men på nåt sätt så känns det väl som att ha en crackad version av det här gamla programmet som ingen ens verkar vilja kännas vid längre kanske inte är ett så stort brott. En fördel om du skulle lyckas att få tag på en laglig version det är att den fortfarande är uppgraderingsbar till mac Logic men då måste du ha minst Gold eller Platinum version 5. Se bara till att få med en XSkey som funkar jag köpte en från Canada och den visade sig vara glapp men som tur så fick jag byta den för en kostnad på 900 spänn. Till min förvåning så fick jag en XSkey som är autentiserad för allt i Logic väg både för PC och Mac!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.