Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag har precis fått min AKAI MPD 16,

Jag har spelat i reason 4.0, men hela datorn startar om efter ett tag har hänt nu två gånger (har haft den hemma i ca 2 timmar), varför?

Jag har min oxygen 8 i kopplad samtidigt. Kan de va så att datorn inte har tillräckligt med ström för att driva både synten och midi kontroll enheten?

Annons
Postat

Jag har också MPD16 (och Oxygen 8 och Reason 4, men jag tror inte det har med dem att göra).

Datorn fick blåskärm då och då och jag lyckades lokalisera felet till MPD16 utifrån texten på blåskärmen. Så jag drog ur USB-sladden till den och därefter har jag inte haft några problem.

Eftersom jag använder MPD16 så sällan så har jag inte brytt mig om att göra nåt åt saken ...

Postat
Jag har också MPD16 (och Oxygen 8 och Reason 4, men jag tror inte det har med dem att göra).

Datorn fick blåskärm då och då och jag lyckades lokalisera felet till MPD16 utifrån texten på blåskärmen. Så jag drog ur USB-sladden till den och därefter har jag inte haft några problem.

Eftersom jag använder MPD16 så sällan så har jag inte brytt mig om att göra nåt åt saken ...

Vart låg felet för dig då?

Postat

Jag vet inte. Men problemet upphörde nu när jag inte längre har MPD16 ansluten till datorn hela tiden.

Kanske nån drivrutin eller nåt ...?

Postat

Kanske ska tillägga att jag kör stationär dator och inte så många USB-pryttlar som kräver extrakräm.

Så strömförsörjningen bör inte vara problemet.

Postat (redigerat)

Har du kollat på AKAI's hemsida efter folk som har samma problem? är ni två stycken redan här som har samma problem lär det ju vara flera ( över hela världen?) som har det oxå..

När jag hade en MPC2000XL upplevde jag att AKAI i USA va riktigt alerta på att hjälpa till så testa där om inget händer på den andra sajten.

Lycka till

Redigerat av Lundin
Postat
Har du kollat på AKAI's hemsida efter folk som har samma problem? är ni två stycken redan här som har samma problem lär det ju vara flera ( över hela världen?) som har det oxå..

När jag hade en MPC2000XL upplevde jag att AKAI i USA va riktigt alerta på att hjälpa till så testa där om inget händer på den andra sajten.

Lycka till

Jag gjorde detta men dom vägrar att svara.. Någon annan med en smart ide? detta börjar bli aningen frustrerande..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.