Jump to content
Annons

Problem med ljud när ja ska spela in på video


Nicz

Recommended Posts

Hej ! Nån som har liknande problem när ni ska spela in video snutt i FL från program som tex Hypercam o Camstudio så får ja

ljud utanför Fl programmet men när ja ska spela in i programmet så blockas ljudet ,, förstår inte varför?? är det nån som har nått förslag?

Jag har ett externt ljudkort ( EMU tracker). Kan det ha nått med ASIO programmet o göra att det blockeras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag kan inget om Fl men det är ju ett DAW och när du spelar in musik så har det ljud inställning för datorns ljud kort men när du använder en annan kamera så måste du ändra i ljud inställningar på FL att ljud ingången till programet ska vara din kamera och inte datorns ljud som du spelar in musik med. Så tror jag att det är i alla fall

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan inget om Fl men det är ju ett DAW och när du spelar in musik så har det ljud inställning för datorns ljud kort men när du använder en annan kamera så måste du ändra i ljud inställningar på FL att ljud ingången till programet ska vara din kamera och inte datorns ljud som du spelar in musik med. Så tror jag att det är i alla fall

😉

Jag gjorde så att jag spelade in ljudet från FL separat i ett annat program och spelade in videon efter.

Sedan när filmen var klar la jag på ljudet efteråt.

Men går nog att lösa om du pillar i ljudinställningarna antingen i FL eller videoinspelnings programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan inget om Fl men det är ju ett DAW och när du spelar in musik så har det ljud inställning för datorns ljud kort men när du använder en annan kamera så måste du ändra i ljud inställningar på FL att ljud ingången till programet ska vara din kamera och inte datorns ljud som du spelar in musik med. Så tror jag att det är i alla fall

🙂

Jag gjorde så att jag spelade in ljudet från FL separat i ett annat program och spelade in videon efter.

Sedan när filmen var klar la jag på ljudet efteråt.

Men går nog att lösa om du pillar i ljudinställningarna antingen i FL eller videoinspelnings programmet.

oki, Tackar för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...