Jump to content
Annons

Rensa dator?


Gehannah

Recommended Posts

Tjena.

Min dator har segat ihop totalt och allt går i allmänhet irriterande långsamt (går knappt att vara uppkopplad på internet).

Har den senaste månaden installerat en hel del plugins, mjukvarusynthar etc. och förstår att det förmodligen är det som är problemet.

Dock har jag i ca två veckor kunnat arbeta i normal takt (kör Pro Tools) och även kört ganska tunga applikationer, men det är först nu den börjar klappa ihop.

Bör jag rensa den och hur gör man detta på smartast sätt?

Det är en Power Mac g5a 2x 2 gHz, 2,5 gb minne. Har en Mbox 2 pro med PT 7.4 (antar att det sista spelar någon roll, men lika bra att skriva med)

Tack på förhand

//Hannah

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har flera diskar i datorn så jag sparar aldrig projekten på systemdisken.

Jag diskar bara på helgerna 😎

Nä du har helt rätt analogfreak men det låter som att trådskaparen gör det därför ska han/hon spara om dom. Jag har säkert sämsta datorn på det här forumet: Fujitsu Siemens Celeron D, 1.5 RAM o 2,66 proc.( ny för 4 år sen och den är optimerad) fast sparar allt externt , funkar klockrent till det mesta, kungen , spindelharpan etc.

Man ska aldrig ha mindre än ca 30% ledigt på sin systemdisk har jag hört eller är det så, för bästa prestanda?

Till trådaren: Har du ett bra ljudkort för musik? Eller har du latency för lågt inställt? Prova att öka den. Jag kör Cubase(det bästa) men borde gälla samma för PT. Kanske du har för tunga pluggar? Testa ta bort något.

// janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...