Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjosan.

Har precis packat upp min nya iMac och startat igång den.. men en något pinsam tabbe...

När man öppar upp mappar och sånt, så får man ju en list till vänster, med hd, platser, delat osv.. alla hd som är inkopplade och sånt... där finns även en genväg till skrivbordet... nu var jag och fipplade runt och råkade ta tag i den ikonen och drog ut den.... poff.. borta??? Vettefan hur man gör en ny sån genväg?? Ett ilandsproblem av stora mått, men en smidig genväg....

Hur göra??

Redigerat av Umemagnus
Annons
Postat

hitta vart mappen ligger med sökfunktionen l högra hörnet på finderfönstret, och sen drar du väl bara ut den på skrivbordet!?

eller är jag ute med cykeln!?

Postat
hitta vart mappen ligger med sökfunktionen l högra hörnet på finderfönstret, och sen drar du väl bara ut den på skrivbordet!?

eller är jag ute med cykeln!?

ja.. lite tror jag... det är alltså själva skrivbordsgenvägen som jag sjabblat bort...

Postat

Klicka fram findern vars genväg du bör hitta i dockan, menyraden längst ner på skärmen. Då bör du få upp din användarmapp på hårddisken. Dra sedan mappen "skrivbord" tillbaka där den låg förut och vips så har du skapat en ny genväg. Om du inte hamnar i din användarmapp så hittar du den genom MacHd->Användare->Ditt användarnamn. Om man är van med pc och nybörjare på mac så kan det vara lite småförvirrat i början men det löser sig med tiden. Grattis till ett grymt köp iaf 🙂 Ursäktar dålig stavning och meningsbyggnad, blev ett par öl för mycket 🙂

Postat
Klicka fram findern vars genväg du bör hitta i dockan, menyraden längst ner på skärmen. Då bör du få upp din användarmapp på hårddisken. Dra sedan mappen "skrivbord" tillbaka där den låg förut och vips så har du skapat en ny genväg. Om du inte hamnar i din användarmapp så hittar du den genom MacHd->Användare->Ditt användarnamn. Om man är van med pc och nybörjare på mac så kan det vara lite småförvirrat i början men det löser sig med tiden. Grattis till ett grymt köp iaf 🙂 Ursäktar dålig stavning och meningsbyggnad, blev ett par öl för mycket 🙂

... jag böjer mig något generad.... funkade alldeles utmärkt!!! Tackar Becker... Kom hit så bjuder jag på en till öl 🙂

det värsa är att jag har haft mac sen -05.. men man har aldrig tappat bort skrivbordsikonen förrut...jaja... hursomhelst känns det skitbra med denna 20 tummare.. något mer befriande än dom 12 tummen som står bredvid och ser lite avundsjuk ut 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.