Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, jag har en mbox 2 och behöver nÄgon skön preamp till den.

Spelar in rappsÄng men Àven vanlig sÄng, det gÀstas ocksÄ ibland

i mina lÄtar, nÄgon tjej som sjunger ibland, en kille som ocksÄ sjunger sÄ det kommer vara blandat.

Jag Àr medveten om att man ska köpa en preamp som passar micken och som slutligen passar rösten i frÄga.

Men jag eftersöker ett (ja det uttjatade ordet), varmt ljud, nÀrvo och kÀnsla men ocksÄ tydlighet

eftersom det ska höras vad som sÀgs nÀr man rappar..

Jag funderat pÄ Preamp Line Audio 2MP, men det Àr en ofÀrgad mick, Àr det nÄgot negativt?

Vad innebÀrd ofÀrgad i just detta sammahang, lÄt oss sÀga att jag anvÀnder preampen frÄn mboxen,

lÄter preampen frÄn line likadant som den i mboxen fast med skillnad att den höjer ljudet?

tacksam för svar.

edit, glömde budgeten. har rÄd med runt 3000 inte mer..

Redigerat av clabbe
Annons
Postat
lÄter preampen frÄn line likadant som den i mboxen fast med skillnad att den höjer ljudet?

Likadant kommer den ju inte lÄta, men det Àr ingen skillnad pÄ funktion hos mboxens preamp jÀmfört med den frÄn Line Audio, alltsÄ bÀgge förstÀrker signalen vilket gör det möjligt att spela in...

Förövrigt Àr det inget som helst fel pÄ den preamp som sitter i mboxen sÄ jag skulle köra vidare pÄ den eller köpa en Studio Projects VTB1 om du nu kÀnner att du mÄste ha en extern preamp.

Postat

Jag fÄr sÀga tvÀrt emot ovanstÄende. Undvik VTB1:an....Mboxen lÀr utklassa den pÄ alla vis. Om du inte enbart Àr ute efter att grovt fÀrga ljudet, pÄ kostnad av detaljer och klarhet.

Postat
Jag fÄr sÀga tvÀrt emot ovanstÄende. Undvik VTB1:an....Mboxen lÀr utklassa den pÄ alla vis. Om du inte enbart Àr ute efter att grovt fÀrga ljudet, pÄ kostnad av detaljer och klarhet.

DĂ€r har vi delade meningar, tycker att mboxen Ă€r ganska brusig och platt, VTB1an Ă€r iaf rolig 😉

VidhÄller att det inte Àr nÄt fel pÄ mboxen som jag sa, och dÄ menade jag sÄklart att han ska köra vidare med den.

Postat

DĂ€r har vi delade meningar, tycker att mboxen Ă€r ganska brusig och platt, VTB1an Ă€r iaf rolig 😉

VidhÄller att det inte Àr nÄt fel pÄ mboxen som jag sa, och dÄ menade jag sÄklart att han ska köra vidare med den.

tack för de snabba svaren, mÄste faktiskt hÄlla med om att jag tycker det lÄter lite platt,

visst Àr preampen tydlig och klar men det kÀnns fortfarande som att det Àr nÄgot som "fattas".

behöver en skön fÀrgning, inte för mycket men varmare och mer nÀrhet utan att bekosta

tydligheten och klarheten alltför mycket.

vtb1an Àr skön pÄ sitt sÀtt men anser nog inte att den hÄller i samma klass som de övriga prylarna jag har.

Postat

tack för de snabba svaren, mÄste faktiskt hÄlla med om att jag tycker det lÄter lite platt,

visst Àr preampen tydlig och klar men det kÀnns fortfarande som att det Àr nÄgot som "fattas".

behöver en skön fÀrgning, inte för mycket men varmare och mer nÀrhet utan att bekosta

tydligheten och klarheten alltför mycket.

vtb1an Àr skön pÄ sitt sÀtt men anser nog inte att den hÄller i samma klass som de övriga prylarna jag har.

Har inte testat line audio grejerna sjÀlv, men kollar man rent prismÀssigt hÄller den ju inte högre klass Àn VTB1an, runt en tusing per preamp. Och VTB1an Àr en vÀldigt bra preamp för pengarna som inte fÀrgar sönder saker sÄ lÀnge du inte drar den helt pÄ rör och trycker upp inputen ordentligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.