illerrre Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Kör med Sonar LE. Har massa reccade låtar sparade. Eftersom en kille skulle mixa en låt så tog jag bort alla effekter från låten. Efter jag gjorde det så går den inte längre att spela upp i sonar + att programmet hänger sig (eller laggar till väldigt länge). Öppnar jag en av mina andra låtar som har effekter på sig så går de att spela upp hur bra som helst. Vad har hänt?!
equality Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 (redigerat) Skumt! Kan det vara så att Sonar letar efter effekter och möjligen syntar som längre inte används? Jag har öppningsproblem av gamla projekt där effekter och synthar som inte längre finns i datorn letas efter av Sonar, vidare om man har placerat om de till projektet hörande wav-filer söker Sonar efter dessa. Av någon anledning ligger syntharna kvar i Synth-rack trots att de är deletade i track view. Varför det är så har jag aldrig förstått. Kanske kan du leta upp wav-råfilen bland de i projektet sparade wav-filer, dra in det i nytt projekt och spara det under nytt projektnamn? Själva råfilen borde det inte vara några problem att öppna och spela. Redigerat 16 september 2008 av equality
Vallhagen Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Det låter ju bara skumt. Ditt projekt borde ju rimligen rulla mycket lättare i stället, när du avlastar det genom att ta bort effekter. Är det bara effekter du pratar om, eller är det oxå (som EQ påpekar) virtuella instrument? Har du deletat, eller "gråat ut" de gröna checkboxarna på varje effekt? *** Det låter som en bugg. Det händer ibland. Jag skulle i ditt ställe "börja om", plocka fram originalprojektet, göra en "save as" och ta bort effekterna igen. Kanske en effekt åt gången, och prova att trycka "play" ett par sekunder för varje modifiering. tjing
StarCruiser Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Håll ned [shift] när du klickar på [OK] i "Open File"-dialogrutan. Då kommer Sonar att fråga dig om den ska ladda de pluginer/effekter som finns kvar i ditt projekt. Det gör den för VARJE Plugin, så det är ett väldigt enkelt sätt att felsöka, för OM programmet då hänger sig efter att du klickat [Yes] till att ladda en Plugin - då har du hittat boven i dramat! Hoppas det hjälper. /Magnus
equality Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Håll ned [shift] när du klickar på [OK] i "Open File"-dialogrutan.Då kommer Sonar att fråga dig om den ska ladda de pluginer/effekter som finns kvar i ditt projekt. Det gör den för VARJE Plugin, så det är ett väldigt enkelt sätt att felsöka, för OM programmet då hänger sig efter att du klickat [Yes] till att ladda en Plugin - då har du hittat boven i dramat! Hoppas det hjälper. /Magnus Se där man lär sig nåt varje dag! Kanon! 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.