Jump to content
Annons

DDRUM DDTKIT AKUSTIK


drjohanzon

Recommended Posts

Annons

Jag tror jag har använt dem på en inspelning. Du ska bara klämma fast dem på sargen. Dock så ger ju dessa bara en triggsignal och inte ett ljud så du tänker på det. Det kommer inte låta bra i ett PA- alltså. Du mäste ha något emellan triggen och pa:t som genererar ljud, om de nu är de som jag använde, men jag tror det som sagt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig spelat in med triggmickar, men jag har mixat sånt som andra har spelat in med triggmickar och oavsett vilka mickar du har så är det samma princip.

Inga triggmickar kan användas direkt in i ett PA, eller, "kan" är nog fel ord, du får ljud men bara ett kort knäppljud precis när trumstocken träffar skinnet. Kör du i studio så finns det programvara som fixar det här så då kan du koppla mickarna in i datorn och spela in dom som ljud och sedan byta ut knäppljudet mot ett riktigt trumljud, men om du kör live så måste du ha en trummodul mellan triggmicken och PA't.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig spelat in med triggmickar, men jag har mixat sånt som andra har spelat in med triggmickar och oavsett vilka mickar du har så är det samma princip.

Inga triggmickar kan användas direkt in i ett PA, eller, "kan" är nog fel ord, du får ljud men bara ett kort knäppljud precis när trumstocken träffar skinnet. Kör du i studio så finns det programvara som fixar det här så då kan du koppla mickarna in i datorn och spela in dom som ljud och sedan byta ut knäppljudet mot ett riktigt trumljud, men om du kör live så måste du ha en trummodul mellan triggmicken och PA't.

Hade inte b-band ett par som va något av ett mellanting av trigg och mikrofon, man fäste dem precis som med triggmikrofonerna, eller va det något helt annat? De skulle ju kunna användas live istället för uppmickning kommer jag ihåg i deras reklam. Eller minns jag helt galet nu? Är väldigt tidigt fortfarande på morgonen och kaffet har inte gjort sin verkan 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag får väl köpa en modul också. Nån som har något bra tips?

Det är dyrt att vara trummis märker jag..hehe

Tack för alla svar.

Mvh Andreas 😉

Fast det går faktiskt att använda dom som vanliga mickar, kanske mest för inspelning dock.

Kommer inte ihåg vilka som gjorde det, men du får en galen attack. Bör dock blandas med vanlig mick-signal.

B-bands tryckzons-mickar låter mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...