Jump to content
Annons

Dubbelpedal till digitaltrummor!?


devilmaycry (oregistrerad)

Recommended Posts

devilmaycry (oregistrerad)

Hejsan!

Jag är inte insatt över det här med trummor överhuvudtaget, har hållt på med musik i 15 år på ett eller annat sätt men inte suttit vid ett trumset många gånger.

Hur som helst har jag bestämt mig att köpa ett digitaltrumset till min hemmastudio och börja slå på lite, bara som en skoj grej.

Det jag har kollat på är ett Ringway TD90, det är billigt och säkert inte alls bra. Men det ska inte användas mycket, och som jag sa tidigare kan ni nog lista ut att jag inte är allt för bra så tänker inte slänga ut 10000 spänn på "en kul grej".

Nu till frågan; om jag vill köra dubbelpedal (vilket det trumsetets "kagge" ska stödja!?), är det bara att köpa en vanlig dubbelpedal, som alltså är gjord för ett "vanligt" trumset!? Eller är det special till digitaltrummor?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag lånar en dubbelpedal av trummisen i Count Raven (ganska känt band i Tyskland), en Iron Cobra.

Och den funkar skitbra på mina Roland TD3:or.

Men det borde funka, annars kan du ju testa att ringa, eller skicka ett mail till tillvärkarna och kolla det,

eller göra på samma sätt som jag gör, fråga i butik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa bara före du köper trumsetet att kaggen hinner trigga alla slag om och när du kör snabba slag med dubbeltrampet. Sämre digitaltrummor och trummoduler brukar ha problemet att dom inte klarar att trigga snabba slag lika bra som bättre set klarar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...