Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God afton folket..

när jag installerade valde jag att bara instalera logic pro och waveburner

+ apple loops och instruments..

när jag kikar in apple loops ser den bara 16495 loopar e detta rätt ? eller har jag fallit under logic studio 8 installer buggen

mappen med alla instruments jampack å loopar e på en annan hdd och den visar 26.34 GB med 14,953 Items

nån mer än jag som installerat allt annat på en annan hdd som kan jämföra?

// B

Annons
Postat

strukturen över den mapp jag har all content man kunde välja plats på ser ut så här..

folder says 26,34 GB for 14,953 Items with the structure that folows.

Apple loops for soundtrack pro 21,16 GB for 2,612 items

Jam pack 1 says 893,6 MB for 2,046 items

Jam pack Remix tools says 1,007mb for 2,230 items

Jam pack Rythem section says 873,7 MB for 2,621 items

Jam pack Symphony section says 1,25 GB for 2,203 items

Jam pack world music says 1,22 GB for 3,235 items

Postat

Den siffran känns ju inte helt rätt då dom andra e på ca 1 gb för lika många loopar.

I Övrigt har jag samma storlek på alla mappar som du.. 🙂

Iofs kan den första vara " Garageband Instruments " vilket e samma som EXS samplingar

Postat (redigerat)

Den siffran känns ju inte helt rätt då dom andra e på ca 1 gb för lika många loopar.

I Övrigt har jag samma storlek på alla mappar som du.. 🙂

Iofs kan den första vara " Garageband Instruments " vilket e samma som EXS samplingar

Tack för svaret..

Har du likvärdigt många loopar inne i loopbrowsern i logic?

har du alla dina loopar å jampacks från logic studio på en separat hårddisk eller på samma hårddisk som allt annat "os x disken" ?

Redigerat av Broghard
Postat (redigerat)

Det är förmodligen så att du knasat till det när du bytte installationsfoldrar. Jag har 20293 loopar i browsern. I min soundtrack pro-folder finns 6506 objekt och den är på 22.68 gig. Har också en apple loops for garage band-folder med 1198 objekt i som jag inte kan se att du har överhuvudtaget, samt en som heter i-life sound effects med 431 objekt i.

Alla andra foldrar är identiska. Ändrade ingenting i installationen, utan körde bara igång.

Redigerat av Eknaton

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.