Jump to content
Annons

Neko

Recommended Posts

Har precis börjat närma mig slutfasen av min nya synt. En ganska grundläggande synt, men har mycket att bidra med till musiken.

Jag har även lagt upp lite demolåtar på sidan. Bara att ladda hem och prova.

Presets finns det nu också! Alla banker är inte färdiga, men har ett gäng nya i alla fall!

Prova här.

osiris-6.jpg

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar. Jag har några saker som ska fixas på den efter önskemål: Sänka volymen på presetsen (+ göra fler presets självklart...) samt en valmöjlighet att synka LFOt

Vidare så har jag planer på att göra en mindre resurskrävande variant av Osiris: monOsiris, som av namnet är monofonisk, men där alla 4 oscillatorerna kan stämmas separat och därmed skapa ackord. Arpeggiot försvinner, liksom effekterna Flanger och Reverb/Chorus (Delayet ligger kvar) och en LFO(Kanske har kvar båda beroende på processoranvändningen). Vad som åker in istället är assignbara destinationer för enveloperna (2st), så att de inte längre är låsta till filtrets cut off.

Kört en låt med 5 stycken monOsiris testversioner (dock ej färdiga) och ligger på ca: 20-30% i processoranvändning. Mindre än två vanliga Osiris 6. (Kör då 1:Snare 2:Highats 3: Basgång 4:Lead 5:Pad + Tomcat(En Trummaskin från Orion.))

System: 1,3Ghz AMD, 768Mb DDR ram, Windows XP, Något ljudkort a la creative (inte bra...) samt att jag testar i Orion Platinum.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har nu lagt till 3 demolåtar på Osirisen. Kanske inte de bästa, men i alla fall något att lyssna på om man inte vill ladda ned synthen (vilket inte kan vara så jobbigt...)

Prova här, de ligger längst ned.

Filerna är i OGG, vilket spelas finfint i Winamp

Låtarna är gjorda med mina synthar, med vissa externa effekter.

monOsiris är gjord med endast monOsiris (inte släppt än, lite eq på hihat)

Osiris Short demo är både Osiris och monOsiris. (Monosirisen står för Kick och clap, lite kompressor på trummorna)

OsirisArpÄr gjord med en Osiris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser intressant ut. Ska prova den och återkommer med utlåtande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

@ Zando: Uj? Fasen vad kul! 😄 Ska göra fler presets till den dock. Har lärt mig att skruva till bättre på den nu. 😉

@ Rasco: Kul att höra. Tackar 🙂

Ett problem som jag har upplevt är att när man sparar en låt som ett projekt, och sedan öppnar den igen, så har mina presets ändrat en aning på sig. Det funkar dock fint igen om man växlar presetsen fram ett steg och sedan tillbaka. Vet inte varför den gör så. (Annars kan man ju alltid spara presetsen via sin host)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Haj hopp, kul liten sak det här.

Testade den i FL studio och den flöt som en död fisk i vattnet. (KOMPLIMANG FAKTISKT)

Lite mer presets, Syncad LFO och lite mer presets 😉

SKIT BRA

Skum komplimang... 😄

Japp, skall göra mitt bästa för att synca LFOn. Kan synca den till anslaget relativt enkelt och en sådan uppdatering är på väg. (monOsiris har det, vilket gör det möjligt att göra trum kickar....)

Fler Presets, det kan du fethajja. Men inte mer än 16 åt gången tyvärr. Ska göra lite banker dock. Vad önskas?

Bas

Pads

Lead

Arpeggios

nåt mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade den nyss och den var rätt grym faktiskt. Lite mer presets skulle inte skada. Lead är nåt jag önskar i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Försökt ordna med LFO sync men det äter massa CPU, och känns därför inte så bra att ha. Jobbar vidare med detta....

Har dock löst en ganska dum bug med att synthen är duofonisk (annars mono) såvida du inte spelar på den grafiska klaviaturen. 😉 Jaja... fixat är det i alla fall. Uppdatering på G

----------------------

EDIT

En PADbank är klar. Skall dock uppdatera synthen på forumen där den ligger och sedan även ladda upp presetsen. (Vissa av dem blev nästan ruggigt bra 😄)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag har nu gjort 5 banker (en ini bank) till Osiris. Alla är inte helt klara, men det kommer, jag lovar! Prova gärna!

MEN!!! Alla ni som laddat hem Osiris innan måste ladda ned den nya versionen eftersom den gamla inte stödjer de nya presetsen. Ni kommer dock att kunna arbeta vidare med den gamla vid sidan av den nya.

MVH

Stefan @ Neko Studios

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...