Jump to content
Annons

Varför brusar det ?


kenq

Recommended Posts

Har spelat in mina externa digital trummor på ett midi spår ,nu vill jag lägga över det på ett audiospår.

Midikanalen har jag jag aktiverat"in och out" med trummorna

Audiokanalen's "in" - har jag markerat med interface- mic/line 1-2 , vilket resulterar i att audiokanalen ger fullt utslag när jag markerar rec .

Det spelar ingen roll om jag sänker alla nivår, det ger ändå fullt utslag !

Sitter med Mac & Mbox 2

Någon som vet vad jag ska göra ??

Redigerat av kenq
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja. Nu använder jag inte ProTools men det är med stor säkerhet likadant som i andra Sequencers. Jag tror du nu är inne på att spela in ditt midi-spår direkt till ett audiospår men detta brukar inte generera någon bra ljudkvalité. Bäst är att exportera det till en Wave-fil och sedan importera det på ditt audiospår. Välj File->Export->Audio Mixdown eller Export Audiofile eller vad det nu kan stå. 😐 Sedan väljer du File -> Import audiofile eller liknande och så har du filen där som audio. Hoppas detta hjälpte. 😮

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort en ny session för att testa varför det förbaskade bruset uppstår,

Jag skapar ett audiospår . aktiverar det genom att trycka på rec och problemet uppkommer !

vad är det frågan om , hur kan detta uppstå ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller det i allmännhet att så fort du aktiverar rec på en kanal så får du fullt utslag?

Vi har haft liknande problem här på studion, Mbox2 får fnatt om datorn har gått i vila, om datorn har stått på förlänge osv. men det brukar försvinna om man startat om.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Trummorna är "externa" men grundproblemet är att jag bara får en sjukt hög brussignal, så fort jag aktiverar en audiokanal för inspelning, även om jag har "allt" nerskruvat !

Med andra ord om du inte har något anslutet till din mbox och har skruvat ned gainen till minimum så brusar det fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...