Jump to content
Annons

Tips på monitorer/högtalare


Martin J (oregistrerad)

Recommended Posts

Martin J (oregistrerad)

Hejsan!

Jag vet att det finns många trådar om monitorer.

Men jag är på jakt efter ett par billiga och bra monitorer/högtalare som jag kan använda till gitarren och guitar rig 3/amplitube 2, samt att bara lyssna på musik i 🙂

Har ett par JBL creature just nu men diskanten har pajat i dem, så jag tänkte byta upp mig lite.

Har kikat på YAMAHA HS50M, och M-Audio - DX4. Budgeten ligger på 1000-2000 kr.

Tacksam för hjälp 🙂

//Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

Det finns säkert 6-7 trådar bara på sidan ett som kan guida dig i rätt riktning, varav två som ligger bredvid denna tråd! 🙂

Redigerat av Tappo
Link to comment
Dela på andra sajter

Martin J (oregistrerad)

hehe, iofs men de är ju främst för mixning. jag ska ju inte mixa, eller iaf inte så mycket så det spelar någon roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, iofs men de är ju främst för mixning. jag ska ju inte mixa, eller iaf inte så mycket så det spelar någon roll.

Då spelar det nog inte så stor roll vilka du väljer heller om du inte ska spela in eller mixa. Så mitt tips är att gå till musikaffären och ta med några skivor du tycker om och välj de som du finner låter bäst

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

skall du bara ha dom till att lira gitarr i eller slölyssna på musik,

kan du spara dina 2000:- å koppla datorn till en hemstereo..

Även bergsprängare har ju ibland aux-ingång du kan koppla in dej på..

Jag uppfattade dej som att ljudet inte var av så stor betydelse för dej 🙂

Redigerat av Biran
Link to comment
Dela på andra sajter

Martin J (oregistrerad)

Har ingen stereo. klart att ljudet spelar lite roll vill ju inte att det ska låta som om det var en plåtburk 😎

Men jag gråter inte heller om de inte duger till att mixa med. Det är inget jag gör ofta och när jag gör det är det inget som ska säljas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan personligen rekommendera Yamaha HS50M, funkar bra att mixa i för mig och jag gillar dem även för musiklyssning. En del kan tycka de är lite uttröttande men jag tycker det funkar bra. Inte tonvis med bas men det behöver man inte för det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
ericsson91 (oregistrerad)
Jag kan personligen rekommendera Yamaha HS50M, funkar bra att mixa i för mig och jag gillar dem även för musiklyssning. En del kan tycka de är lite uttröttande men jag tycker det funkar bra. Inte tonvis med bas men det behöver man inte för det mesta.

hur är det med att koppla in en subwoofer med monitorerna? priser och tips på sådana?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan personligen rekommendera Yamaha HS50M, funkar bra att mixa i för mig och jag gillar dem även för musiklyssning. En del kan tycka de är lite uttröttande men jag tycker det funkar bra. Inte tonvis med bas men det behöver man inte för det mesta.

hur är det med att koppla in en subwoofer med monitorerna? priser och tips på sådana?

Det går utmärkt. Tapco SW10 för ca 2500kr låter väldigt bra för sin peng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...