Jump to content
Annons

Hjälp med att komponera en midi fil ifrån en film


trancedanne

Recommended Posts

Musiken i "Snakes On A Plane" är kanske det sista man tänker på när man ser den filmen men det finns ett stycke som är så otroligt brilliant, ända sedan jag hörde den första gången i biosalongen på Rigoletto så har jag haft tankar om att göra en trance version av detta. Problemet är att jag måste ha midin till melodierna, jag har laddat upp Wav filen här. SKulle vara så jävla extremt tacksam om någon kunde komponera ihop en midi fil av detta.

Mvh

Danne

Länk: http://www.speedyshare.com/639588256.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Musiken i "Snakes On A Plane" är kanske det sista man tänker på när man ser den filmen men det finns ett stycke som är så otroligt brilliant, ända sedan jag hörde den första gången i biosalongen på Rigoletto så har jag haft tankar om att göra en trance version av detta. Problemet är att jag måste ha midin till melodierna, jag har laddat upp Wav filen här. SKulle vara så jävla extremt tacksam om någon kunde komponera ihop en midi fil av detta.

Mvh

Danne

Länk: http://www.speedyshare.com/639588256.html

Varför gör du inte en midi fil själv av slingan? Du vill ju göra en tranceversion och ska du produera musik borde du ju kunna ta ut melodierna på gehör ? Min åsikt iaf.

Ska lyssna på melodin du snackar om och granska vad det är du är så lyrisk över =P

Link to comment
Dela på andra sajter

men vafan, tror du jag skulle skapa en tråd om jag kunde skapa detta själv redan, så musikalisk är jag inte : P . Det är inte olagligt, jag får inte släppa den på någon label bara

Du får inte omformatera ett material utan tillstånd från rättighetsinnehavaren/na, inte ens för eget bruk, om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte olagligt, jag får inte släppa den på någon label bara

Så du påstår att du har rättigheterna att sprida musiken från filmen...... ? ? ?

Skulle inte tro det och detta gör att din länk är ett BROTT mot upphovsrättslagen och ett tydligt snedtramp mot

FORUMREGLERNA om du hade besvärat dig att läsa dom när du registrarade dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte olagligt, jag får inte släppa den på någon label bara

Så du påstår att du har rättigheterna att sprida musiken från filmen...... ? ? ?

Skulle inte tro det och detta gör att din länk är ett BROTT mot upphovsrättslagen och ett tydligt snedtramp mot

FORUMREGLERNA om du hade besvärat dig att läsa dom när du registrarade dig.

Att ha förutfattade meningar om folk tjänar man aldrig på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte olagligt, jag får inte släppa den på någon label bara

Så du påstår att du har rättigheterna att sprida musiken från filmen...... ? ? ?

Skulle inte tro det och detta gör att din länk är ett BROTT mot upphovsrättslagen och ett tydligt snedtramp mot

FORUMREGLERNA om du hade besvärat dig att läsa dom när du registrarade dig.

Anmäl tråden då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ha förutfattade meningar om folk tjänar man aldrig på.

Om han skulle ha rättighet att sprida musik från filmen skulle han troligtvis inte

ha svårigheter att få tag i noterna till arrangemanget.

Som jag ser det finns det bara två alternativ för att ha tillstånd att sprida musiken.

1. distrubitör åt filmen i sverige.

2. distrubitör åt musiken i sverige.

Och jag e ytterst tveksam att han är något av det.

Anmäl tråden då!

🙂

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

men vafan, tror du jag skulle skapa en tråd om jag kunde skapa detta själv redan, så musikalisk är jag inte : P . Det är inte olagligt, jag får inte släppa den på någon label bara

Om du inte orkar/vill spelin dina egna låtar utan att anstränga dig för att lära dig taut det på ett klaviatur eller liknande så tror jag inte det är lika bra o slänga ditt nertankde flstudio och strunta i musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. men Ärligt nu.

Alltå det är INTE ok att laddupp eller länga till iligala filer.

Men tippset till dig är detta:

Om du inte redan har ett klavitaur så skaffa det.

Se övar du o övar .. lyssna gärna på just den låten samtidigt som dy spelar o härma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...