Multiband Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 Hehe Klockrent inlägg. Mina första tolkningar: Finns Pro Tools på Svenska Kan man göra Svensk musik med Pro Tools
chrisB Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 Ett stort problem med Pro Tools är att den körs på Engelska, och Amerikansk engelska då. Det betyder att alla svenska prickar försvinner. T.ex vid inspelning av sångtexten "Får jag kyssa dina läppar" så gör Pro Tools om det till "Far, jag kyssa dina lappar". Vilket kan ju ställa till med problem, trots dessa genustider. Vi ska inte tala om texten: "Jag vill höra din röst", där pga det amerikanska inbyggda textfiltret gör om det till "I want to ho yo' rust". Hmm kanske något för en reklamjingel för Rostbortagningsmedel . . ? Som sagt, vikten av att kunna formulera en fråga så att vi andra förstår är oerhört viktigt . . .
DieHard (oregistrerad) Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 Ett stort problem med Pro Tools är att den körs på Engelska, och Amerikansk engelska då. Det betyder att alla svenska prickar försvinner. T.ex vid inspelning av sångtexten "Får jag kyssa dina läppar" så gör Pro Tools om det till "Far, jag kyssa dina lappar". Vilket kan ju ställa till med problem, trots dessa genustider.Vi ska inte tala om texten: "Jag vill höra din röst", där pga det amerikanska inbyggda textfiltret gör om det till "I want to ho yo' rust". Hmm kanske något för en reklamjingel för Rostbortagningsmedel . . ? Som sagt, vikten av att kunna formulera en fråga så att vi andra förstår är oerhört viktigt . . . 😮🙂🙂 Ja såna problem slipper man i alla fall i cubase.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.