Jump to content
Annons

Mixing Mastering with Waves

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

Kanske det här är nåt som kompletterar mixologin bra: www.sound.org/html/prodmixmaster.html 🙂

Annons
Postat

Oj.. kör de med den fortfarande? Andra, tredje,.... trettiåttonde utgåvan? :rolleyes:

Jag har första utgåvan (med projekt i Cubase SX 1-format har jag för mig ) och jag kan säga direkt att Steinberg Internal mixing and mastering är ett par gånger bättre ur en neutral synvinkel. ( även om låtarna där också känns rätt cheezy )

Vet inte heller om jag tycker att låtarna som används i Waves-versionen känns sådär "up2date" ( Om de nu inte fräschat upp låtmaterialet i samband med revideringen av innehållet?)

DieHard (oregistrerad)
Postat
Oj.. kör de med den fortfarande? Andra, tredje,.... trettiåttonde utgåvan? ☺️

Jag har första utgåvan (med projekt i Cubase SX 1-format har jag för mig ) och jag kan säga direkt att Steinberg Internal mixing and mastering är ett par gånger bättre ur en neutral synvinkel. ( även om låtarna där också känns rätt cheezy )

Vet inte heller om jag tycker att låtarna som används i Waves-versionen känns sådär "up2date" ( Om de nu inte fräschat upp låtmaterialet i samband med revideringen av innehållet?)

Jaha oj jag trodde det var nåt helt nytt :rolleyes: Men men där ser man. Får aldrig underskatta folks kunskaper här. 🙂

Postat
Oj.. kör de med den fortfarande? Andra, tredje,.... trettiåttonde utgåvan? ☺️

Jaha oj jag trodde det var nåt helt nytt :rolleyes: Men men där ser man. Får aldrig underskatta folks kunskaper här. 🙂

Ja, ta nu fram sopkvasten och städa bort allt damm du rört upp! seså...

Jag märker att jag börjar slarva i mina trådar.. det är ju Steinberg Internal Mixing 1 o 2 de heter plus Steinberg Audiomastering with PC workstations 1, 2 och 3 o inget annat.. ( förutom rev 2 av Internal mixing som nu kommit ut som bok )

..bäst att vara först innan Hegobald kommer och besserwissrar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.