Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har provat detta program?

Fungerar det som vanliga ProTools, eller är det någon

sämre och fattigare variant?

//simon

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

PT LE och M-Powered är samma program.

De stödjer bara olika ljudkort.

Har du ett M-Audio ljudkort kan du ladda ned en PT demo och testa.

Postat

Jag kör m-powered och det funkar finfint! 😛 Fick dock krångla en del för att få igång det med ljudkortet. Jag måste installera om drivrutinerna till mitt m-audio kort efter att allt är installerat med en fil från en demoskiva för pro tools m-powered. Heter någonting med family. Fast det kanske är så man gör, jag vet inte. 😛 Det funkar kanon nu i alla fall.

Luddmann (oregistrerad)
Postat

Har haft demon M-powered i några dgar nu, är helnöjd, har beställt det..det jag tycker funkar lite skummt är de här

audiosuite pluggarna...någon kanske kan upplysa mig ?

Postat (redigerat)
  Gilbert sa:
Kan vara avsaknaden an PDC (plugin delay compensation) som sätter käppar i hjulet?

Hm...på vilket sätt då när det gäller audiosuite? Det är ju ingen Real time plug.

Till trådskaparen: Vad är det egentliga problemet med audiosuite, vad försöker du göra och vad händer? Du är väll medveten om skillnaden mellan RTAS plug in och audiosuite plug in? En plug som du lägger som insert kan du styra i realtid och förändra när du vill. Om du däremot lägger en audiosuite så kommer Pro Tools skapa en ny audiofil med effekten inbränd. Detta kan vara bra om du är helt hundra på att du vill ha effekten på just det sättet och vet att du inte vill ändra på något i efterhand. Fördelen med audiosuite är att det inte är någon plug som tar kraft från din dator då den skapat en ny audiofil av det istället. Nackdelen va som jag skrev innan att det inte går att förändra i realtid. Orginalfilen finns alltid kvar i din regionslist om du skulle vilja göra om din effektläggning.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Luddmann (oregistrerad)
Postat

Jag tackar för upplysningen, trodde audiosuite funkade i realtid på något sätt också, men då vet jag ,, Tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.