Vallhagen Postat 29 juni 2008 Postat 29 juni 2008 Hej! Ställer frågan här oxå: Jag har en 40GB 2.5" HD som mest legat och skräpat. Nu har jag köpt ett litet USB-kabinett till den för en 2hundring. Lika billigt som ett USBminne, blir en bra å ha-drive. Dummyfråga: Disken är partitionerad som två (lika stora) volymer. Det har jag ingen glädje av alls, så jag vill partitionera om den til EN volym. Men hur jag klickar runt i windows så fattar jag faktiskt inte hur man gör ... Nån här kan säkert lite kvickt leda mig rätt? (bra) följdfråga: Det här innebär att jag (ibland) kommer att ha två externa HD-ar igång. Visst kan man "låsa bokstavsbeteckningen" (alltså C:\ D:\ E:\ osv) så att min (gamla) FW-disk alltid är F:\ ?! Syftet är att sökvägar alltid ska bli rätt. Tacksam för (snabbt) svar Eder Bengt
KillwithSkill Postat 29 juni 2008 Postat 29 juni 2008 Start/Inställningar/Administrationsverktyg/Datorhantering/Diskhantering Där bör du kunna ta bort partitioner och formatera.
Vallhagen Postat 29 juni 2008 Trådstartare Postat 29 juni 2008 (redigerat) Tack KWS! Jag hittar faktiskt inte "inställningar" under startmenyn 🙂 ; men jag hittade rätt nu via kontrollpanelen > administrationsverktyg. Nu borde det fixa sig. Tack igen! *** Edit: Jotack nu rullar formateringen på fint. Allt fixat:) Redigerat 29 juni 2008 av Vallhagen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.