Jump to content
Annons

Pro Tools Funkar Inte!


Krystalkid

Recommended Posts

Har precis köpt en Mbox 2 Pro Factory, som jag kör med min nya iMac. Har försökt installera pro tools i 2 dagar nu men det funkar verkligen inte. När jag ska öppna programmet så låser det sig innan det ens har öppnat. Samma sak händer även när jag nu ska starta Logic som jag hade installerat sedan innan.

Vad är fel?

Jag är uppdaterat till 10.5.3 Pro tools 7.4.2

Kör ljudkortet med både ström och firewire (tydligen skulle det vara bra)

Jag har installerat om datorn från början och sedan försökt installera ljudkort och pro tools igen men det funkar ändå inte.

Öppnar jag core audio manager så hittar den inte ens ljudkortet.

Nån som har något bra förslag? Kan det vara dom nya firewire portarna på Macen som spökar? Har hört att dom nya kan strula med vissa ljudkort, men digidesign+mac borde väl ändå funka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fast datorn verkar ju ha hittat ljudkortet, det syns under systeminställningar.

Har nu även installerat om Pro Tools igen utan te.x core audio och alla andra tillägg men det funkar fortfarande inte. Programmet står bara och laddar och öppnas aldrig. Laddningen tycks oftast fasta när det står "loading DigiReWire".

Nån som vet vad det är eller om det har någon betydelse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en snabb sökning och hittade detta..

Pro Tools freezes on DigiRewire.dpm when starting the program on a Macintosh with Mac OS 10.5.x Leopard.

If Pro Tools freezes on DigiRewire.dpm when starting the program, this is usually due to an incompatible version of Melodyne Essential being installed on the system. The version of Melodyne Essential on the Ignition Pack 2 discs is 1.5.1, which is incompatible with Mac OS 10.5.x Leopard.

 

To fix the problem, follow these steps:

 

1) Quit all running programs

 

2) Open the computer's startup drive (commonly named "MacHD") and navigate to the "Library" folder, then to the "Application Support" folder, then the "Propellerhead Software" folder, and finally the "ReWire" folder

 

3) In the "ReWire" folder, two files need to be moved to the trash. These are "MelodyneEssentialRewireDevice" and "MelodyneEssentialRewireDevice.plugin"

 

4) Pro Tools should now launch properly

Kan ju va värt ett försök...

fast datorn verkar ju ha hittat ljudkortet, det syns under systeminställningar.

Har nu även installerat om Pro Tools igen utan te.x core audio och alla andra tillägg men det funkar fortfarande inte. Programmet står bara och laddar och öppnas aldrig. Laddningen tycks oftast fasta när det står "loading DigiReWire".

Nån som vet vad det är eller om det har någon betydelse?

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, världens jävla största stjärna i himlen till dig. Det funkar! Tredje dagen i rad som jag sitter och jävlas, och ingen på något forum eller någon protoolsexpert har kunnat lösa mitt problem. tack tack tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...