djstyler Postat 25 juni 2008 Postat 25 juni 2008 IgĂ„r skaffade man Ă„ttan o kom hem installerade och la över alla samples mm frĂ„n sjuan, so far so good... Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha frĂ„n sjuans mapp och la över till Ă„ttans mapp, efter ett tag (de tog sin tid att lĂ€gga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra! Sen öppnade jag ett projekt frĂ„n sjuan och det funkade, började spela och upptĂ€ckte ett brus! En förundersökning pĂ„börjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten. SĂ„ jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! đ Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började bĂ„da instrumenten brusa!!! đ Jag blev förbannad och startade om datan en gĂ„ng till men samma problem kvarstod! NĂ„gon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack i förhand/DjStyler
djstyler Postat 25 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 25 juni 2008 Ingen som vet vad problemet kan va?! đ
kettmpa Postat 25 juni 2008 Postat 25 juni 2008 IgĂ„r skaffade man Ă„ttan o kom hem installerade och la över alla samples mm frĂ„n sjuan, so far so good... Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha frĂ„n sjuans mapp och la över till Ă„ttans mapp, efter ett tag (de tog sin tid att lĂ€gga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra! Sen öppnade jag ett projekt frĂ„n sjuan och det funkade, började spela och upptĂ€ckte ett brus! En förundersökning pĂ„börjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten. SĂ„ jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! đ Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började bĂ„da instrumenten brusa!!! đ Jag blev förbannad och startade om datan en gĂ„ng till men samma problem kvarstod! NĂ„gon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack i förhand/DjStyler Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 sĂ„ kanske du kan frĂ„ga deras support! för dom hjĂ€lper nog mer Ă€n gĂ€rna en lönsam kund!
djstyler Postat 25 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 25 juni 2008 IgĂ„r skaffade man Ă„ttan o kom hem installerade och la över alla samples mm frĂ„n sjuan, so far so good... Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha frĂ„n sjuans mapp och la över till Ă„ttans mapp, efter ett tag (de tog sin tid att lĂ€gga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra! Sen öppnade jag ett projekt frĂ„n sjuan och det funkade, började spela och upptĂ€ckte ett brus! En förundersökning pĂ„börjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten. SĂ„ jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! đ Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började bĂ„da instrumenten brusa!!! đ Jag blev förbannad och startade om datan en gĂ„ng till men samma problem kvarstod! NĂ„gon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack i förhand/DjStyler Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 sĂ„ kanske du kan frĂ„ga deras support! för dom hjĂ€lper nog mer Ă€n gĂ€rna en lönsam kund! Hur frĂ„gar man support? Dessutom svarar vĂ€ll inte dom pĂ„ sĂ„nna frĂ„gor?! đ
kettmpa Postat 25 juni 2008 Postat 25 juni 2008 ingen aning.. men jag tror nog att det finns en support.. frÄga din ÄterförsÀljare dom lÀr nog veta
djstyler Postat 25 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 25 juni 2008 ingen aning.. men jag tror nog att det finns en support.. frĂ„ga din Ă„terförsĂ€ljare dom lĂ€r nog veta okej, ska testa imorn! đ
aburman Postat 25 juni 2008 Postat 25 juni 2008 Ett tips kan vara att uppdatera Àven z3ta, om du kör med nÄgon lite Àldre version.
Tobias J Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 Z3ta+ kan suga elefantligt mycket pĂ„ din cpu. GĂ„ in i options, dĂ€r kan du stĂ€lla ned kvaliteĂ©n.Testa sĂ€nk voices. StĂ€ng av effekterna i Z3ta+ och anvĂ€nd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjĂ€lpa. đ
djstyler Postat 26 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 26 juni 2008 Z3ta+ kan suga elefantligt mycket pĂ„ din cpu. GĂ„ in i options, dĂ€r kan du stĂ€lla ned kvaliteĂ©n.Testa sĂ€nk voices. StĂ€ng av effekterna i Z3ta+ och anvĂ€nd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjĂ€lpa. đ Ska testa det! đ Jag anvĂ€nder alltid fl effekter och inte pluggarnas egna dĂ„ det gör att instrumentet ifrĂ„ga lĂ„ter mer eget! đ
djstyler Postat 26 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 26 juni 2008 Z3ta+ kan suga elefantligt mycket pĂ„ din cpu. GĂ„ in i options, dĂ€r kan du stĂ€lla ned kvaliteĂ©n.Testa sĂ€nk voices. StĂ€ng av effekterna i Z3ta+ och anvĂ€nd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjĂ€lpa. đ Jag hittade problemet!!!!!!!!!!!! NĂ€r jag hittat options du nĂ€mnde, sĂ„ sĂ„g jag lĂ€ngst ner i menyn som kom upp... "2x oversampling"!!! Jag kryssade ur och allt blev perfekt igen!!!!!!!!!!! Tack alla som försökt att hjĂ€lpa mig!/DjStyler
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.