Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ! Jag tÀnkte nog börja hÀnga lite hÀr bland forumen, speciellt i Studio Festival och Demo-inspelningar. Blev skitsugen pÄ att vara med i en musiktÀvling online och efter att jag hört mig för lite grann sÄ blev jag hÀnvisad hit av rockfart.

Jag Àr nitton Är och har hÄllt pÄ med musik i olika former sen jag var liten. Huvudinstrumentet Àr trummor, men jag lirar Àven en hel del gitarr och lite bas. Jag lirar helst funk/fusion, Àven om det finns en hel del andra musikstilar som funkar.

Förutom att spela instrument har jag Ă€ven sysslat med att komponera lĂ„tar pĂ„ datorn. Jag började latja lite i Cubase för sex Ă„r sen, gick senare över till FastTracker 2 för att slutligen anvĂ€nda Reason 2 och Cubase SX. Musiken jag gör Ă€r ganska varierande. Det Ă€r mycket jazzinfluerad elektronisk musik, liknande Chemical Brothers, Thievery Corporation och St. Germaine. Dock hĂ€nder det Ă€ven att jag gör en reggae-lĂ„t, sjunger in en smörig popballad, leker med bossa/samba-grejer och lite annat skoj. Har en förkĂ€rlek för: Rhodes, wah-wah, tunga funkiga trummor, congas, enkla smygjazziga ackordföljder och knarkiga ljudeffekter 🙂

Det duger vĂ€l som presentation? 😉

/jarlo

Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Hallö, hallö!!!! 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.