jarlo Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 HallĂ„! Jag tĂ€nkte nog börja hĂ€nga lite hĂ€r bland forumen, speciellt i Studio Festival och Demo-inspelningar. Blev skitsugen pĂ„ att vara med i en musiktĂ€vling online och efter att jag hört mig för lite grann sĂ„ blev jag hĂ€nvisad hit av rockfart. Jag Ă€r nitton Ă„r och har hĂ„llt pĂ„ med musik i olika former sen jag var liten. Huvudinstrumentet Ă€r trummor, men jag lirar Ă€ven en hel del gitarr och lite bas. Jag lirar helst funk/fusion, Ă€ven om det finns en hel del andra musikstilar som funkar. Förutom att spela instrument har jag Ă€ven sysslat med att komponera lĂ„tar pĂ„ datorn. Jag började latja lite i Cubase för sex Ă„r sen, gick senare över till FastTracker 2 för att slutligen anvĂ€nda Reason 2 och Cubase SX. Musiken jag gör Ă€r ganska varierande. Det Ă€r mycket jazzinfluerad elektronisk musik, liknande Chemical Brothers, Thievery Corporation och St. Germaine. Dock hĂ€nder det Ă€ven att jag gör en reggae-lĂ„t, sjunger in en smörig popballad, leker med bossa/samba-grejer och lite annat skoj. Har en förkĂ€rlek för: Rhodes, wah-wah, tunga funkiga trummor, congas, enkla smygjazziga ackordföljder och knarkiga ljudeffekter đ Det duger vĂ€l som presentation? đ /jarlo
Jazzman Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 JĂ€ttevĂ€lkommen! Vi har ungefĂ€r samma förkĂ€rlekar tror ja đČ
Benke Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 Tchena, tchena!! VĂ€lkommen đČ KĂ€nner oxĂ„ igen endel förkĂ€rlekar.
Lundin Postat 29 oktober 2004 Postat 29 oktober 2004 Hej o vÀlkommerts Jag har en efterkÀrlek till gamla hÄrdrockslÄtar
hammagrella Postat 29 oktober 2004 Postat 29 oktober 2004 TjÀna! Alla Rockfarts vÀnner Àr mina vÀnner. VÀlkommen!
Egghuvud Postat 29 oktober 2004 Postat 29 oktober 2004 Hej hopp! Ser fram emot att fĂ„ höra dig pĂ„ demosidan. đ
hackeman Postat 29 oktober 2004 Postat 29 oktober 2004 Rockfart gjorde rĂ€tt i att vĂ€gleda hit dig. VĂ€lkommen! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.