Jump to content
Annons

AnvÀnda effekterna i Samplitude i realtid?


amateur

Recommended Posts

Samplitude.SE Àr mitt första försök med ett musikprogram nÄgonsin. Har tidigare anvÀnt en Korg D12 digitalporta.

Samplitude funkar bra, men som nybörjare drunknar man lÀtt i mÀngden av möjligheter.

Det jag undrar nu Àr om man kan anvÀnda de medföljande effekterna (guitar amp, amphibia mm) i realtid?

Är det vanligt eller ej med effektpluggar som man kan anvĂ€nda i realtid?

Enligt artikeln om SamplitudeSE i Studio 10/07 skall man kunna monitorlyssna med effekter med hjÀlp av en plugg som heter 'Roomworks'.

Jag kan dock inte hitta denna plugg.

Har naturligtvis provat den vÀg som angavs.

Tacksam för hjĂ€lp! 😎

Redigerat av amateur
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
  • 3 veckor senare...
Enligt artikeln om SamplitudeSE i Studio 10/07 skall man kunna monitorlyssna med effekter med hjÀlp av en plugg som heter 'Roomworks'.

Hej, nu Àr jag pÄ semester och har jag varken det aktuella numret eller Samplitude framför mig - men du monitorlyssnar inte med hjÀlp av pluggen Roomworks. Du kan monitorlyssna med alla effekter - bland annat reverbeffekten Roomworks frÄn Magix. Det betyder att man kan fÄ direkt medhörning med effekter i realtid, förutsatt att man anvÀnder en ljudkortsdrivrutin som tillÄter lÄg fördröjning (latency). Har man inte en sÄdan drivrutin till sitt ljudkort, kan man anvÀnda Asio4all som laddas hem frÄn www.asio4all.com

Guiden i tidningen ska visa hur man anvÀnder effekter i realtid.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...