Jump to content
Annons

Dj Styler aka Tony här!


djstyler

Recommended Posts

Nu har jag hängt en bra tid här på forumet och tänkte att det var dax för en presentation.

Jag är en 14 årig trance producent (Nej, alla som är unga är inte noobs!) som använder sig av Reason, Fl Studio & Melodyne. Mina plugins i Fl är Nexus, Vanguard, Slayer 2, Z3ta+, Autotune mm. Jag använder mig av dom flesta av

Vengeance Samplepacks och några gratis samples från olika platser av internet. 😄

Om du tror att alla yngre producenter som använder Fl är noobs så ska du titta här: http://djstyler.webs.com/downloads.htm

Som du kanske märker vill jag inte underskattas av min ålder och vill mottagas som alla andra! 🙁

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Välkommen!

Ingen dålig mjukvarupark för att vara 14 år, måste kostat en del. 😎

Själva mjukvarorna har ja köpt själv, dom flesta samplepacken har jag fått av mina kompisar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag hängt en bra tid här på forumet och tänkte att det var dax för en presentation.

Jag är en 14 årig trance producent (Nej, alla som är unga är inte noobs!) som använder sig av Reason, Fl Studio & Melodyne. Mina plugins i Fl är Nexus, Vanguard, Slayer 2, Z3ta+, Autotune mm. Jag använder mig av dom flesta av

Vengeance Samplepacks och några gratis samples från olika platser av internet. 🙂

Om du tror att alla yngre producenter som använder Fl är noobs så ska du titta här: http://djstyler.webs.com/downloads.htm

Som du kanske märker vill jag inte underskattas av min ålder och vill mottagas som alla andra! 🙂

Hej du, ålder, tja, Michael Jacksson var väl 10 år när han slog igenom. Jag är 50+ och har inte gjort det än!

Skämt åsido, musik har ingen åldersbegränsning, upp eller ner!

Ska kolla dina alster!

Mvh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du, låter som allt annat inom denna genre. Och åldern spelar absolut ingen roll. Känner många i din ålder som gör minst lika bra musik. Själv är jag 15.

Ska jag ta det posetivt eller negativt?!... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

...jaja...allt är bra förutom själva musikstilen... 😎

inte inne för trance eller?! 😎

(din musik var inte särskilt mycket "trance?")

Mitt intresse för Trance var på topp under sent 90-tal och avtog i 2001. Det var tiden då Ferry Corsten var stor och Marcel Woods spelade The Saxdrive på Innercity och Art of Trance - Madagascar slog igenom och då Ferry Corsten mixade den och spelade inför över 20 000 pers på Innercity i Holland. Då var jag där och skådade spektaklet, men sedan dess har genren känts alldeles för monoton i sin helhet, vilket resulterade till mitt genrebyte.

Men... Elektroniskt har alltid funnits i hjärtat, ända sedan tiden då Kraftwerk hette Organisation! 😄

Redigerat av Sound2Loud
Link to comment
Dela på andra sajter

...jaja...allt är bra förutom själva musikstilen... 😆

inte inne för trance eller?! 😉

(din musik var inte särskilt mycket "trance?")

Mitt intresse för Trance var på topp under sent 90-tal och avtog i 2001. Det var tiden då Ferry Corsten var stor och Marcel Woods spelade The Saxdrive på Innercity och Art of Trance - Madagascar slog igenom och då Ferry Corsten mixade den och spelade inför över 20 000 pers på Innercity i Holland. Då var jag där och skådade spektaklet, men sedan dess har genren känts alldeles för monoton i sin helhet, vilket resulterade till mitt genrebyte.

Men... Elektroniskt har alltid funnits i hjärtat, ända sedan tiden då Kraftwerk hette Organisation! 😆

jag är inte jätte inne på det där med genrer, så du kanske skulle kunna säga vilken genre min musik räknas som?... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

...jaja...allt är bra förutom själva musikstilen... 😆

inte inne för trance eller?! 😉

(din musik var inte särskilt mycket "trance?")

Mitt intresse för Trance var på topp under sent 90-tal och avtog i 2001. Det var tiden då Ferry Corsten var stor och Marcel Woods spelade The Saxdrive på Innercity och Art of Trance - Madagascar slog igenom och då Ferry Corsten mixade den och spelade inför över 20 000 pers på Innercity i Holland. Då var jag där och skådade spektaklet, men sedan dess har genren känts alldeles för monoton i sin helhet, vilket resulterade till mitt genrebyte.

Men... Elektroniskt har alltid funnits i hjärtat, ända sedan tiden då Kraftwerk hette Organisation! 😆

jag är inte jätte inne på det där med genrer, så du kanske skulle kunna säga vilken genre min musik räknas som?... ☺️

Hands Up eller så kallad Commercial Trance.

Link to comment
Dela på andra sajter

...jaja...allt är bra förutom själva musikstilen... 🙂

inte inne för trance eller?! 😉

(din musik var inte särskilt mycket "trance?")

Mitt intresse för Trance var på topp under sent 90-tal och avtog i 2001. Det var tiden då Ferry Corsten var stor och Marcel Woods spelade The Saxdrive på Innercity och Art of Trance - Madagascar slog igenom och då Ferry Corsten mixade den och spelade inför över 20 000 pers på Innercity i Holland. Då var jag där och skådade spektaklet, men sedan dess har genren känts alldeles för monoton i sin helhet, vilket resulterade till mitt genrebyte.

Men... Elektroniskt har alltid funnits i hjärtat, ända sedan tiden då Kraftwerk hette Organisation! 😄

jag är inte jätte inne på det där med genrer, så du kanske skulle kunna säga vilken genre min musik räknas som?... 😉

Hands Up eller så kallad Commercial Trance.

Okey tack!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej lilla producent. Jag är en storkonsument. Ska vi gifta oss?

?... 🙂

Hehe, jag antar att nattvaktaren med sitt skämt syftade på näringskedjan i naturen med konsumenter och producenter. 😄

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4ringsk...och_konsumenter

Eller kanske inte, vad vet jag.. 😉

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej lilla producent. Jag är en storkonsument. Ska vi gifta oss?

?... 🙂

Hehe, jag antar att nattvaktaren med sitt skämt syftade på näringskedjan i naturen med konsumenter och producenter. 😉

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4ringsk...och_konsumenter

Eller kanske inte, vad vet jag.. 😉

Mvh

Memphis

Om det var så som du sa så va det påhittigt! 😄 o skojj!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på en av låtarna nu.

Faling...

Ja det låter helt okej.

Snygga ljud o skön mix o bra drag.

Spelar du melodin på klaviatur?

Din ålder eller vilken mjukvara du kör struntar jag i totalt bara du trivs med det.

Men måste säga att detta var den märkligaste pressentationen jag läst.

Själv tycker jag att denna genre är rätt så död, men det är min ståndpunkt iaf.

Välkommen hit, o hoppas du trivs!

// Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på en av låtarna nu.

Faling...

Ja det låter helt okej.

Snygga ljud o skön mix o bra drag.

Spelar du melodin på klaviatur?

Din ålder eller vilken mjukvara du kör struntar jag i totalt bara du trivs med det.

Men måste säga att detta var den märkligaste pressentationen jag läst.

Själv tycker jag att denna genre är rätt så död, men det är min ståndpunkt iaf.

Välkommen hit, o hoppas du trivs!

// Thomas

Tänker du på "falling stars"?

Tackar, försöker att inte härma för mycket utan få ett eget sound 😎

Melodin spelar jag in i fl genom min midi klaviatur, ja. Sen redigerar jag i pianoroll för att få till det där extra! 😛

Vad menar du med märklig?... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på en av låtarna nu.

Faling...

Ja det låter helt okej.

Snygga ljud o skön mix o bra drag.

Spelar du melodin på klaviatur?

Din ålder eller vilken mjukvara du kör struntar jag i totalt bara du trivs med det.

Men måste säga att detta var den märkligaste pressentationen jag läst.

Själv tycker jag att denna genre är rätt så död, men det är min ståndpunkt iaf.

Välkommen hit, o hoppas du trivs!

// Thomas

Tänker du på "falling stars"?

Tackar, försöker att inte härma för mycket utan få ett eget sound 🙂

Melodin spelar jag in i fl genom min midi klaviatur, ja. Sen redigerar jag i pianoroll för att få till det där extra! 🙂

Vad menar du med märklig?... 😄

Härligt.

Menade att det är ett märkligt vis du pressenterar dig på.

Vanligen brukar man berätta lite om sig själv o sin historia, inte vilka program man köpt (eller inte köpt).

Kul att du spelar på klaviatur, du har talang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen

Du är duktig, det måste jag säga. För inte är du så gammal heller.

Fortsätt med det du gör, så kommer det nog gå bra för dig. Lycka till!! /V

Tackar!! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...