Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Jag Àr intresserad av att fÄ lite fakta och information gÀllande hur man kan fÄ det bÀsta soundet ut ur kompressorn i Cubase. blivit trött pÄ mitt enformiga sound. Och gÀllande hur mycket jag en drar i rattarna sÄ tycker ja att jag aldrig fÄr ljudet som jag vill! Jag kan börja med att beskriva vilka prylar jag har: EMU 1820 med en APEX 430 microphone.

Jag spelar in allt i Cubase SX 3 och jag spelar alltid in med dubbla spÄr av min vocal. de fÄr de och kÀnnas fylligare, musikstilen jag skriver Àr hiphop/rap sÄ ja lÀgger oftast toner pÄ rimmen, det andra spÄret. Sen vÀljer jag kompressorn, min egna preset.

fruddacompressorhd8.png

Sen förövrig anvÀnder jag EQ pÄ bÄda spÄren men de kÀnner ja till bÀttre. Men det Àr just den hÀr biten jag skulle vilja ha hjÀlp med. Om ni vill höra hur mitt sound lÄter:

frudda

Tack pĂ„ förhand hoppas ni har nĂ„gra bra förslag 😏

Redigerat av frudda
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.