frudda Postat 26 maj 2008 Postat 26 maj 2008 (redigerat) Hej Jag Ă€r intresserad av att fĂ„ lite fakta och information gĂ€llande hur man kan fĂ„ det bĂ€sta soundet ut ur kompressorn i Cubase. blivit trött pĂ„ mitt enformiga sound. Och gĂ€llande hur mycket jag en drar i rattarna sĂ„ tycker ja att jag aldrig fĂ„r ljudet som jag vill! Jag kan börja med att beskriva vilka prylar jag har: EMU 1820 med en APEX 430 microphone. Jag spelar in allt i Cubase SX 3 och jag spelar alltid in med dubbla spĂ„r av min vocal. de fĂ„r de och kĂ€nnas fylligare, musikstilen jag skriver Ă€r hiphop/rap sĂ„ ja lĂ€gger oftast toner pĂ„ rimmen, det andra spĂ„ret. Sen vĂ€ljer jag kompressorn, min egna preset. Sen förövrig anvĂ€nder jag EQ pĂ„ bĂ„da spĂ„ren men de kĂ€nner ja till bĂ€ttre. Men det Ă€r just den hĂ€r biten jag skulle vilja ha hjĂ€lp med. Om ni vill höra hur mitt sound lĂ„ter: frudda Tack pĂ„ förhand hoppas ni har nĂ„gra bra förslag đ Redigerat 26 maj 2008 av frudda
Björn Olsberg Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 Justerar rubrik frÄn "COMPRESSOR & VOCAL" och flyttar trÄd frÄn avdelningen "Analog inspelning".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.