Jump to content
Annons

Från iMac till MacPro - hur flyttar jag allt smidigast?


Filmtoken

Recommended Posts

Tanken på att börja om från noll och ominstallera allt är - pest. Jag har aldrig testat Migration Assistant eller vad det nu heter, men jag gissar att t ex mina Native Instrument-pluggar (som ju är registrerade och auktoriserade via ett Machine System ID som varierar från burk till burk) inte är så lättflyttade. Innan jag drar den där djupa sucken och börjar från absolut nollpunkt tänkte jag kolla om någon visste mer än jag (oh, that is *so* often the case).

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Flyttar du över hela användaren så flyttar du även över allt skit som du har.. jag rekommenderar att du installerar allt på nytt i en ny användare istället!. Jag fann det väldigt kreativt faktiskt när jag bytte dator för nån vecka sedan då man kan organisera om allt man har. Pluggar och dylikt gör man nog bäst av att installera om på nytt.. passa på att dra hem nyare versioner från tillverkaren om det finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Migrationsassistenten fixar rätt mycket, men inte allt tyvärr. Själv fick jag auktorisera om en del pluggar när jag bytte till en Mac Pro från en Powermac nyligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...