JJMusik Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Hej på er! Döm om min förvåning när jag nu skulle mastra en låt och upptäckte att det i min insertlista låg en Apogge UV22HR-plugg. Jag har inte köpt och inte pirattankat denna plugg... Dock uppdaterade jag mitt Cubase 4 via Steinbergs hemsida för ett par veckor sedan. Eftersom den inte funnits där innan detta så utgår jag från att den finns i nämnd uppdatering. Kan någon bekräfta? 😊 Har hört att Ditheringalgorithmen hos denna plugg skall vara ganska okej? Johan
Sonefors Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 hullan sa: Hej på er! Döm om min förvåning när jag nu skulle mastra en låt och upptäckte att det i min insertlista låg en Apogge UV22HR-plugg. Jag har inte köpt och inte pirattankat denna plugg... Dock uppdaterade jag mitt Cubase 4 via Steinbergs hemsida för ett par veckor sedan. Eftersom den inte funnits där innan detta så utgår jag från att den finns i nämnd uppdatering. Kan någon bekräfta? 🙂 Har hört att Ditheringalgorithmen hos denna plugg skall vara ganska okej? Johan Vad jag vet så har UV22 funnits i Cubase väldigt länge. Iallafall sedan SX1. Kanske längre. Kanske öppnade du deras "Mastering session" eller något. Tror den lägger sig automatiskt i instertlistan på masterkanalen då. Mvh Fredrik Sonefors
Vallin Postat 23 maj 2008 Postat 23 maj 2008 Jag såg denna som i alla fall gällde för Studio versionen: http://www.steinberg.net/540+M5a2dadd1fab....5&tx_ttnews[tt_news]=279 Ur sidan som länkas: "We have uploaded a new update for Cubase Studio 4 to version 4.1.1 that adds the missing UV22HR dither plug-in and fixes an issue with the MIDI loops not being able to be imported or previewed. "
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.