Jump to content
Annons

ZOOM G9.2TT


BigStef

Recommended Posts

Hoj!

Som alla duktiga skattebetalare vet så är återbäringen på ingång och vi sitter och dreglar i en stor gemensam pöl efter onödiga saker att köpa.

Själv är jag ute efter en skön gitarrmultieffekt och har skjutit in mej lite på ZOOM G9.2TT.

Någon som har några erfarenheter av denna? Jag har kollat runt lite på nätet och den har fått överlag goda vitsord.

Tack!

EDIT: länk

Redigerat av BigStef
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en själv och är mycket nöjd och det verkar som om de flesta som har använt den ett litet tag tycker om den. De flesta negativa omdöme man läser kommer från folk som bara antar att den inte är bra trots att de aldrig har använt den själva.

Det har skrivits en del om att själva kontakterna under fotomkopplarna går sönder på tidigare modeller, jag är ännu så länge förskonad.

Här finns en del information från användare

Här finns det en del patcher att ladda ner.

[EDIT] lagt till länk

Redigerat av mbn65
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en själv och är mycket nöjd och det verkar som om de flesta som har använt den ett litet tag tycker om den. De flesta negativa omdöme man läser kommer från folk som bara antar att den inte är bra trots att de aldrig har använt den själva.

Det har skrivits en del om att själva kontakterna under fotomkopplarna går sönder på tidigare modeller, jag är ännu så länge förskonad.

Här finns en del information från användare

Här finns det en del patcher att ladda ner.

[EDIT] lagt till länk

Tack för svaret!

Och ingen har ju direkt vrålat rätt ut i panik "köp inte skiten!" så jag slår nog till 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Studio har testat den i något nummer, men kommer ej ihåg vilket... Deras omdöme var, om jag inte missminner mig helt, att den var rätt bra på lite tuffare dist-ljud och inte lika rolig på rent och "halv-dist". Har du möjlighet att provspela? Det brukar ju oftats vara det bästa! Finns ju väldigt många kompetenta multi-effekter i den prisklassen, som t ex Vox Tonelab LE, Boss GT-8/GT-10, Line6 Pod XT/X3 Live, Rocktron G100/200/300, Digitech RP500, Korg AX3000G o s v. Alla har sina olika ljudkaraktärer och för-och nackdelar.

Fler användar-recensioner: http://reviews.harmony-central.com/reviews...oom/G9.2tt/10/1

Kolla även noga igenom specarna för de olika pedalborden, och fundera om du behöver allt, du kanske klarar dig med ett mindre (rätt skönt om man är ute och spelar mycket, mindre att släpa på!)?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har en G9.2tt som jag kör med i replokalen, live och för inspelning.

Förutom att jag fick reparera den pga att den switch inte ville vara med och leka så är jag kanonnöjd med den.

Den äger min pod xt live (+metalpack, fx-paketet osv) med hästlängder imho

(Kan noteras att jag spelar väldigt bred metal, allt från 80talsdist till melodisk black)

Ampsimulatorerna är helt ok, rätt nära de riktiga prylarna o effekterna låter nice.

Den enda nackdelen är att du har inte riktigt samma möjlighet att routa hur allting skall ligga som på andra prylar, men i mitt fall har det inte spelat så stor roll

mvh kristjan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...