Tilly Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 WAzzzaaaa peeeeeeeeps!!!!!!!!! LÅTNAMN: A Dance For The Unseen ARTIST/GRUPP: Nord GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 4:49 KOMPOSITÖR: Andreas Ericson PRODUCENT: Andreas Ericson INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.42mb STATUS: klar LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/bands/4/nordmusic.htm Hallo alla! Har en ny låt uppe som jag hemskt gärna skulle vilja ha lite feedback på... Låten är till min underbara flickvän, därför är låten, i min mening lite "lugn" inte alls hård som mina andra låtar.. Personligen tycker jag väldigt mkt om låten, Och det är såna sköna ljud. Tänkte på henne när jag fick till just dom ljuden, efter som hon älskar ljusa ljud... Låten är ganska lätt lyssnad, och rätt så "känslig" Som sagt så skulle jag gärna vilja ha lite feedback, på själva låten.. hur den låter, om det är för lite bas? för mkt bas? etc etc.... Skulle uppskatta det otroligt mkt om ni gav mig lite kritik 😉 Sen har jag även 2 andra låtar som är nya... Men i detta fall är dom mindre viktiga.. No Nothing (Original Mix) och Coffee Break Dom här på är lite hårdare, och det är trance även det 😏 Även dom finns på soundclick sidan =) Hörs senare gubbs!
Carl_B Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 låter rätt så schysst... dock låter de som kicken släpar efter basen... flytta antingen kicken framåt eller basen bakåt.. lite grann bara... skön basändring vid 1:10.. leadljudet låter snustorrt... o kallt.. försök värma upp de lite mer med reverb o eq.. subtil delay också kanske... aningen distortion kan nog göra susen också.... dom där glide-syntharna va la lite sådär... känns off på når sett... helt ok låt... ljudet e hyffsat cleant men de är inget nyskapandet.. skulle nog inte känna igen den om ja hörde den igen...
dbd Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 Nej detta låter okej, men är som sagt inget man lägger på minnet direkt. För mycket eller för lite bas? Något för lite. Plus att den känns väldigt kantig för att vara trance, skulle nog behöva lite mer effekter och EQ för att mjukas upp lite som Carl skriver. Personligen hade jag nog gjort basgången lite mer framträdande så kicken inte haft så stor kontrast till resten. Det låter lätt lite eurocheeze då 🙂 Mer framträdande basgång, mjukare kick, och tydligare 16-delshihats kommer nog göra den lite mer drivande.
Tilly Postat 24 oktober 2004 Trådstartare Postat 24 oktober 2004 Får tacka för eran feedback! Precis sånt här jag behöver 🙂 För kantigt? Hur menar du då? För lite bas såg ja me, ska kolla på det 🙂 Och neh, det är ingenting man lägger på minnet precis 🙂 Men skit bra kommentarer! Börjar kika nu med än gång 😎
dbd Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 Roha sa: För kantigt? Hur menar du då? Det låter lite för torrt på sina ställen, lite för lite effekter, och att många delar skulle behöva skäras lite i mellanregistret och få lite bas. Men jag tror mycket löser sig om du drar ner kicken lite (eller gör den lite mjukare), lägger lite effekter på sågtands-leaden och höjer upp hela basregistret på mastern.
Egghuvud Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Mycket snyggt. I min lyssning blir virveln lite för anonym. Den krockar lite med basljudet. Lite mer diskant. Annars var det intressant och roligt att lyssna på. Vart flickvännen glad över att få ett ode? 🙂
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Kalasbra låt.... Dock känns ljudbilden något centrerad
ViktorDenStore Postat 30 oktober 2004 Postat 30 oktober 2004 Början känns lite tråkig med endast trummaskinen, jag är i o för sig inte så insatt i musikstilen, men jag gillar låten betydligt mer 1.30 när låten börjar ta vid lixom... 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.