Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej. Jag har ett Em-u 0404 usb och får inte igång midi:n på detta ljudkort.

Använder Cubase SX3

Har provat följande inställningar på en MIDI-kanal:

IN: ALL INPUTS

OUT: har provat med "MICROSOFT GS WAVETABLE SYNTH", "EM-U 0404 | USB" och "VS1OUT EM-U 0404 | USB"

och ingen av dess funkar.

Har provar välja bank, program, channel. Men den där vanliga instrument listan ploppar inte upp heller =/

Har provat koppla in min SYNTH med MIDI IN och spelat lite men de kommer inget ljud då heller. Det kommer en signal varje gång ja trycker en tangent vid CHANNEL.

Jag har ställt in på ASIO EMU0404 som drivrutin under Device Setup.

Sen utanför Cubase om ja t ex öppnar Kontrollpanelen, väljer ljud, och väljer EMU0404 på MIDI och startar en midifil står det att det inte finns någon midi enhet, men om ja väljer Microsoft GS Wavetable så funkar det =/

Redigerat av hwasser
Annons
Postat

FÅr cubase in midisignaler? kolla efter en smal mätare som fylls med rött då du trycker på en tangent alldeles till höger om play/stop-knapparna.

Postat
  hwasser sa:
Jag har ställt in på ASIO EMU0404 som drivrutin under Device Setup

Och du har varit inne på Devices/Device setup/Windows midi och aktiverat relevanta portar antar jag?

Se htmlhlälpen för det fönstret för mer detaljerad info, och läs den här:

http://knowledgebase.steinberg.de/95_1.html

Lycka till! 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.