Jump to content
Annons

fel ljudinställning


Lonian

Recommended Posts

Tjo.

Såhär är det.

Jag vill kunna Höra mitt ljud som jag spelar in samtidigt i högtalarna.

Just nu har jag ett mixerbord kopplat till ljudkortet M-Audio delta 1010lt, kopplat en microfon till mixerbordet samt en keyboard.

Använder mitt orginala ljudkort för att spela upp Realtek HD audio och har kopplat den till mina datorhögtalare.

M-Audio kortet har ju bara feta ingångar och inte små som datorhögtalarna har.

Är det möjligt att få det att funka så att ljudet överförs direkt till realtek ljudkortet och spelas upp eller måste jag skaffa nån omkopplare och koppla högtalarna till M-Audio kortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Skaffa en omkopplare.

Någon på ett annat forum nämde att man skulle avinstallera mixern som följde med och köra allt genom volymkontrollen.. ska testa det först innan jag köper någon omkopplare.

men om någon haft samma problem som jag så hojta gärna till och säg hur ni löste det.

Skaffar man inte någon omkopplare, kan det då innebära att det blir någon ljudfördröjning ?

edit. är inte hemma just nu så kan inte prova, men gör det så fort jag kan 😆

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Skaffa en omkopplare.

Någon på ett annat forum nämde att man skulle avinstallera mixern som följde med och köra allt genom volymkontrollen.. ska testa det först innan jag köper någon omkopplare.

men om någon haft samma problem som jag så hojta gärna till och säg hur ni löste det.

Skaffar man inte någon omkopplare, kan det då innebära att det blir någon ljudfördröjning ?

edit. är inte hemma just nu så kan inte prova, men gör det så fort jag kan 😆

Fördröjning kan du haja att det blir... oanvändbart. Så gå och köp en kabel som omvandlar.

Börja inte härja med inställningar och avinstallera, det kommer aldrig att funka bra så du skapar bara problem.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa en omkopplare.

Någon på ett annat forum nämde att man skulle avinstallera mixern som följde med och köra allt genom volymkontrollen.. ska testa det först innan jag köper någon omkopplare.

men om någon haft samma problem som jag så hojta gärna till och säg hur ni löste det.

Skaffar man inte någon omkopplare, kan det då innebära att det blir någon ljudfördröjning ?

edit. är inte hemma just nu så kan inte prova, men gör det så fort jag kan 😆

Fördröjning kan du haja att det blir... oanvändbart. Så gå och köp en kabel som omvandlar.

Börja inte härja med inställningar och avinstallera, det kommer aldrig att funka bra så du skapar bara problem.

ah. Allright.

Efter lite mer googling så har du rätt.

Blir en omkopplare så fort musik butiken öppnar dörrarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...