Jump to content
Annons

Hardstyle eller Jumpstyle


FalafelInc

Recommended Posts

håller på och bygger en låt.... så e jag lite sugen på hardstyle/Jumpstyle basar och undrar villket Plugin som har Dom basarna eller om ngn inte har ett pack me hardstyle eller jumpstyle ljud legandes på datorn som ngn vill lägga upp?

Men Iaf vet ngn ? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltså basen är oftast en "pitchad" bas. dvs att den går upp eller ner.

Så ta en bas och gör så att den glider från en oktav till en annan.

Sedan kicken brukar jag ta grundkicken som finns färdigt laddat när man startar ett nytt projekt.

Slänger på Dist och kortar av den, kompressor och Filters för att få slutklämmen på önskat ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Brukar göra så här:

1. Skapar kicken i NI Massive och försöker få den så nära slutresultat som möjligt.

2. Lägger på följande FX:

- Kompressor + EQ

- Izotope Thrash eller Guitar Rig 2 (eller 3) där jag komprimerar, EQ´ar samt distar tills jag är nöjd.

- Kör på ännu en EQ

3. Exporterar INTE det hela till en sampling pga att samplade kickar låter skit om man gjort kick+ bas i samma ljud som jag just beskrev.

Det är väl mest en smaksak om man vill göra kick+bas separat men det gör inte jag då jag i massive kan göra punchen i kicken i en oscilator som jag låser i pitch medan jag kan göra så att basen går att ändra ton på en annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...