Jump to content
Annons

Hur göra winampfil till .mid ?


frestagrabben

Recommended Posts

Jag har en hel del låtar som är i winamp media file format som jag vill kunna

spara på diskett och köra in i min keyboard där jag behöver .mid (midifiler) för att

kunna få det att fungera.

Jag har även en del låtar med .kar (karaokefiler) som jag på samma sätt skulle vilja

få över till midiformat.Hur gör jag ????

Jag har skaffat Cubase SX, måste jag gå via Cubase för att konvertera filerna till midi ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

WinAmp media files är helt enkelt en benämning som WinAmp lägger till på de filer som det kan spela upp. Dessa filer kan sen vara allt från mp3 till wav och/eller andra ljudformat. Det du vill göra - omvandla till MIDI - kan vara knepigt. Googla på wav to midi eller mp3 to midi. Är det en enkel monofonisk (en ton i taget) melodislinga får du sannolikt bättre resultat än om det är en hel låt med full instrumentering, vilket är i stort sett omöjligt att omvandla till MIDI med godtagbart resultat.

Ett annat alternativ kan vara att söka på de låtar du vill ha, tillsammans med midi. Ex: "namn på sång" +midi

Link to comment
Dela på andra sajter

WinAmp media files är helt enkelt en benämning som WinAmp lägger till på de filer som det kan spela upp. Dessa filer kan sen vara allt från mp3 till wav och/eller andra ljudformat.

Det kan till och med vara .mid, eftersom Winamp kan spela upp sånna filer!

Är det så då blir det enkelt, kopiera bara in filerna på en diskett och stoppa in dom i synthen.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men om det däremot är audio, så kan du lägga ner projektet, eftersom det inte går att omvandla audio till midi när det handlar om en färdig mix. Som Demonproducenten sade, så är det helt olika saker...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, har man bara bra gehör går det alldeles utmärkt att omvandla ljud till midi... 😳

😕

Det är klart - men trådskaparen vill förmodligen ha midifilen serverad utan att behöva använda öronen och ta till den tidsödande metoden med att själv spela in del för del... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...