Twilight_Zound Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Jag har nu två! 2 Win XP installerade...Men använder bara ett.. Jag formaterar den disk som ett av dem ligger på för jag vill bara ha ett... Nu till problemet... I bootmenu kommer det fortfarande upp 2 OS...Hur tar jag bort det som inte funkar längre (FORMATERAD) ????
SvartSaft Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 (redigerat) Högerklicka på "Den här datorn" och välj "egenskaper". Välj fliken "Avancerat" och klicka på knappen längst ner till höger - inställningar. Klicka på knappen "redigera" Radera den rad som är för det icke-existerande operativsystemet i listan, stäng och spara. Klart! Sähär ser tex min ut: [boot loader] timeout=8 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Demon - Windows XP" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Messiah - Windows XP" /noexecute=optin /fastdetect Så i mitt fall skulle jag radera den nedersta raden. Kontrollera vilken HDD och partion som stämmer överens med den du nu använder (den i raden efter "default"), så du inte raderar fel rad. För då blir det alldeles tokigt! Ett enklare sätt dock - sätt värdet efter "timeout" där överst till "0", så slipper du menyn utan att behöva ändra nått! :-) Redigerat 7 april 2008 av SvartSaft
Twilight_Zound Postat 7 april 2008 Trådstartare Postat 7 april 2008 Problemet Löst... Funkade bra att göra så..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.