Jump to content
Annons

Modulerat Delay?

Guest Turgal

Recommended Posts

Guest Turgal

Hej!

Är det möjligt att skapa ett modulerat delay liknande Nexus (VST) delay i Reason?

I så fall, hur gör man? Har provat lite olika saker från och till, men kan inte få det till att låta ok 😄

Demo Wave Fil med Min, Med och Max inställningar på modulation

Som ni hör skall det vara en liten fördröjning innan modulationen kommer igång i delay:et.

MVH

Turgal

Annons
Hej!

Är det möjligt att skapa ett modulerat delay liknande Nexus (VST) delay i Reason?

I så fall, hur gör man? Har provat lite olika saker från och till, men kan inte få det till att låta ok 😄

Demo Wave Fil med Min, Med och Max inställningar på modulation

Som ni hör skall det vara en liten fördröjning innan modulationen kommer igång i delay:et.

MVH

Turgal

Nu är jag inte hundra på hur modulationen i Nexus funkar, men från dina ljudexempel är det fråga om en envelop som modulerar delaytiden.

Testa följande:

1. Skapa en Combinator med en 6:2 mixer, ett DDL-1 delay, en Subtractor och en Malström. Koppla in delayet som sendeffekt i mixern och koppla subban till kanal ett på mixern. Vrid upp Aux ett till klockan 12.

2. Koppla Mod A från Malströmen till Rotary 4 på Combinatorn. Öppna Programmer och markera Delay 1. Sätt target för Rotary 4 till Delay Time (steps), Min till 16 och Max till 1.

3. Sätt Rotary 4 till ~100, sätt inställningarna för Mod A på Malströmen till Modulator A Curve: 10, 1-shot och rate ~30. Vänd på racket och vrid ned Rotary 4 trim-poten till ~15.

Annars skulle jag satsa på Thor, men jag har inte tid att testa just nu =)