Jump to content
Annons

Recommended Posts

mattiasb (oregistrerad)
Postat

Hej alla! Det hĂ€r blir mitt första inlĂ€gg hĂ€r, och nu har jag tĂ€nkt köpa en ny elgitarr. Min lokala musikaffĂ€r sĂ€ljer en begagnad Washburn WI64DL för 3200 kr, hur Ă€r kvaliteten pĂ„ Washburns gitarrer? Är det ett bra köp överhuvudtaget? Washburn WI64DL

Mvh Mattias

Annons
Postat

Har du varit och provspelat den? Det viktigaste med en gitarr Àr enligt mig att den kÀnns bra annars Àr det ingen bra gitarr för dig. Washburn gör hyffsade gitarrer men mickarna lÀmnar en del kvar att önska dÄ jag tycker det finns andra tillverkare med bÀttre mickar i den prisklassen, dock gÄr ju mickar att byta ut.

Vad spelar du för typ av musik?

mattiasb (oregistrerad)
Postat

Nej, jag har inte hunnit testa den men ska göra det snart. Jag kan ju försöka pruta ner den lite och sen byta mickar eller nĂ„t. Jag spelar allt möjligt, frĂ„n Beatles till Sabbath. Men jag spelar oftast Led Zeppelin och Black Sabbath. Även blues och blues-rock liknande Jimi Hendrix och Eric Clapton.

Jag har lÀst att den har splittbara mickar sÄ dÄ borde den vÀl vara mer mÄngsidig, eller?

Postat (redigerat)
Nej, jag har inte hunnit testa den men ska göra det snart. Jag kan ju försöka pruta ner den lite och sen byta mickar eller nĂ„t. Jag spelar allt möjligt, frĂ„n Beatles till Sabbath. Men jag spelar oftast Led Zeppelin och Black Sabbath. Även blues och blues-rock liknande Jimi Hendrix och Eric Clapton.

Jag har lÀst att den har splittbara mickar sÄ dÄ borde den vÀl vara mer mÄngsidig, eller?

Relativt mÄngsidig men det blir ju inte som en gitarr med bÄde singelcoil och humbuckers. Skulle Àven rÄda dig att kolla begagnat marknaden, eventuellt kan du hitta en begagnad Les Paul för kanske 5000 vilket Àr en gitarr i en helt annan klass. DÄ menar jag en Gibson och inte en Epiphone om jag inte klargjort det.

Redigerat av bozar
mattiasb (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hmm, har kollat pĂ„ begagnat men hittar inget intressant. Allt jag hittar som jag skulle kunna tĂ€nka mig Ă€r alldeles för lĂ„ngt bort, det Ă€r inte lĂ€tt att bo i en hĂ„la i norrbotten. 😉 Och en Les Paul Ă€r nog det sista jag skulle kunna tĂ€nka mig, för stor och klumpig. Jag har provat lite gitarrer tidigare och jag gillar Fenders utseende och spelkĂ€nsla men Gibsons ljud, sĂ„ om man kan hitta en som stĂ€mmer pĂ„ bĂ„da skulle det vara finfint 😄

Redigerat av mattiasb
Postat

Aha 😉 . Jo en Les Paul Ă€r vĂ€l inte den lĂ€ttaste gitarren men stor tycker jag inte den Ă€r jĂ€mfört med min soloist som jag ser ut att vara 9 Ă„r nĂ€r jag hĂ„ller i. Ska du ha humbuckerljud som frĂ„n en Les Paul sĂ„ rĂ„der jag iaf att kolla upp seymour duncan JB sen nĂ€r du bestĂ€mt dig för en gitarr dĂ„ den passar till mycket och lĂ„ter helt klart bĂ€ttre Ă€n alla billigare stock humbuckers.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.