Jump to content
Annons

Recommended Posts

mattiasb (oregistrerad)
Postat

Hej alla! Det här blir mitt första inlägg här, och nu har jag tänkt köpa en ny elgitarr. Min lokala musikaffär säljer en begagnad Washburn WI64DL för 3200 kr, hur är kvaliteten på Washburns gitarrer? Är det ett bra köp överhuvudtaget? Washburn WI64DL

Mvh Mattias

Annons
Postat

Har du varit och provspelat den? Det viktigaste med en gitarr är enligt mig att den känns bra annars är det ingen bra gitarr för dig. Washburn gör hyffsade gitarrer men mickarna lämnar en del kvar att önska då jag tycker det finns andra tillverkare med bättre mickar i den prisklassen, dock går ju mickar att byta ut.

Vad spelar du för typ av musik?

mattiasb (oregistrerad)
Postat

Nej, jag har inte hunnit testa den men ska göra det snart. Jag kan ju försöka pruta ner den lite och sen byta mickar eller nåt. Jag spelar allt möjligt, från Beatles till Sabbath. Men jag spelar oftast Led Zeppelin och Black Sabbath. Även blues och blues-rock liknande Jimi Hendrix och Eric Clapton.

Jag har läst att den har splittbara mickar så då borde den väl vara mer mångsidig, eller?

Postat (redigerat)
Nej, jag har inte hunnit testa den men ska göra det snart. Jag kan ju försöka pruta ner den lite och sen byta mickar eller nåt. Jag spelar allt möjligt, från Beatles till Sabbath. Men jag spelar oftast Led Zeppelin och Black Sabbath. Även blues och blues-rock liknande Jimi Hendrix och Eric Clapton.

Jag har läst att den har splittbara mickar så då borde den väl vara mer mångsidig, eller?

Relativt mångsidig men det blir ju inte som en gitarr med både singelcoil och humbuckers. Skulle även råda dig att kolla begagnat marknaden, eventuellt kan du hitta en begagnad Les Paul för kanske 5000 vilket är en gitarr i en helt annan klass. Då menar jag en Gibson och inte en Epiphone om jag inte klargjort det.

Redigerat av bozar
mattiasb (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hmm, har kollat på begagnat men hittar inget intressant. Allt jag hittar som jag skulle kunna tänka mig är alldeles för långt bort, det är inte lätt att bo i en håla i norrbotten. 😉 Och en Les Paul är nog det sista jag skulle kunna tänka mig, för stor och klumpig. Jag har provat lite gitarrer tidigare och jag gillar Fenders utseende och spelkänsla men Gibsons ljud, så om man kan hitta en som stämmer på båda skulle det vara finfint 😄

Redigerat av mattiasb
Postat

Aha 😉 . Jo en Les Paul är väl inte den lättaste gitarren men stor tycker jag inte den är jämfört med min soloist som jag ser ut att vara 9 år när jag håller i. Ska du ha humbuckerljud som från en Les Paul så råder jag iaf att kolla upp seymour duncan JB sen när du bestämt dig för en gitarr då den passar till mycket och låter helt klart bättre än alla billigare stock humbuckers.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.