Jump to content
Annons

Gitarr-program


Recommended Posts

Annons

Ofta har de flesta banker i antingen mjukvarupluggen eller "burken" där ljuden kan heta tex The Edge, Slash, Angus osv..

Kanske nåt sådant du sett?

Menar Ozzy har haft en hel häg med olika gitarrister och olika stilar på sina låtar genom tiden så att ett gitarrljud skulle heta Ozzy vet jag inte om man skulle bli så hjälpt utav!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta har de flesta banker i antingen mjukvarupluggen eller "burken" där ljuden kan heta tex The Edge, Slash, Angus osv..

Kanske nåt sådant du sett?

Menar Ozzy har haft en hel häg med olika gitarrister och olika stilar på sina låtar genom tiden så att ett gitarrljud skulle heta Ozzy vet jag inte om man skulle bli så hjälpt utav!

aa d e d ja menar 😄 vet inte varför jag sa ozzy ? 😉 vad heter den mjukvarupluggen? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta har de flesta banker i antingen mjukvarupluggen eller "burken" där ljuden kan heta tex The Edge, Slash, Angus osv..

Kanske nåt sådant du sett?

Menar Ozzy har haft en hel häg med olika gitarrister och olika stilar på sina låtar genom tiden så att ett gitarrljud skulle heta Ozzy vet jag inte om man skulle bli så hjälpt utav!

aa d e d ja menar 🙂 vet inte varför jag sa ozzy ? ☺️ vad heter den mjukvarupluggen? =)

Oj det finns många tex Guitar Rig och Amplitube är väl de man hör talas om oftast!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta har de flesta banker i antingen mjukvarupluggen eller "burken" där ljuden kan heta tex The Edge, Slash, Angus osv..

Kanske nåt sådant du sett?

Menar Ozzy har haft en hel häg med olika gitarrister och olika stilar på sina låtar genom tiden så att ett gitarrljud skulle heta Ozzy vet jag inte om man skulle bli så hjälpt utav!

aa d e d ja menar 🙂 vet inte varför jag sa ozzy ? ☺️ vad heter den mjukvarupluggen? =)

En kanonsajt för Line 6 prylar och pluggar (pod, gearbox etc) är deras Customtone. Där delar användare, liksom Line 6 själva, med sig av sina inställningar. En övergripande sökning på "Ozzy" och Pod XT ger 1 030 ljud från Randy till Zakk och ner på låtnivå. 🙂

http://line6.com/customtone/library/index.html

Redigerat av Gain
Link to comment
Dela på andra sajter

En kanonsajt för Line 6 prylar och pluggar (pod, gearbox etc) är deras Customtone. Där delar användare, liksom Line 6 själva, med sig av sina inställningar.

Redigerat för korrekthet. ☺️ Nja, jag vet inte men sist jag kikade där så fanns det alldeles för mycket skräp postat. Det finns däremot en tråd på deras forum där användare delar med sig av hela zipbibliotek av deras egna/favvopatchar. Där finns mycket godis att hämta hem. (Har inte länken tillgänglig just nu... tyvärr)

Link to comment
Dela på andra sajter

En kanonsajt för Line 6 prylar och pluggar (pod, gearbox etc) är deras Customtone. Där delar användare, liksom Line 6 själva, med sig av sina inställningar.

Redigerat för korrekthet. ☺️ Nja, jag vet inte men sist jag kikade där så fanns det alldeles för mycket skräp postat. Det finns däremot en tråd på deras forum där användare delar med sig av hela zipbibliotek av deras egna/favvopatchar. Där finns mycket godis att hämta hem. (Har inte länken tillgänglig just nu... tyvärr)

Ha, ha. Tog väl i lite där.. Visst är det en blandad kompott och man får oftast skruva en (hel)del själv, men det har ju aldrig skadat någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns däremot en tråd på deras forum där användare delar med sig av hela zipbibliotek av deras egna/favvopatchar. Där finns mycket godis att hämta hem. (Har inte länken tillgänglig just nu... tyvärr)

Det vore råschysst om du kunde hitta länken, det låter intressant ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...