Jump to content
Annons

Någon som har testat SX3 på PC?


staf

Recommended Posts

Annons
Det säger sig självt, men har du kollat vårt test i Studio 8-04? Tidningen finns i kiosk dagen ut - imorgon kommer nya.

YAY!!!! 😎

Är väldigt lockad av trean nu när man börjar få lite mer cash och siktar på hårdvara i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

faktiskt en aning, har du haft några problem?

Skillnaden mellan SX1 och SX3 är enorm eller???

Ja skillnaden i imponansfaktor är enorm... 🙂

Skillnaden mellan SX 1 och SX 3 ligger nog mest i antalet förbättrade funktioner och att det är stabilare..

En första reflektion på SX 3 var att det blev rejält ostabilt jämfört med SX 2

..Men efter ett fatalt misstag i helgen som resulterade i en clean installation av hela datorn, kändes - märkligt nog - SX 3 mycket stabilare än 2:an...

Kanske var något gammalt skit som låg o störde från tidigare SX installationer?

Men man har bara börjat skrapa på ytan av alla grejer.... en funktion som jag redan älskar är att man kommer åt alla VSTi's redan i trackinspectorn ( och rätt mycket andra funktioner med)... och arbetssättet har fått sig en knuff framåt i rätt riktning..

Väl värt hela ominstallationen... ( tycker jag såhär i efterhand 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

faktiskt en aning, har du haft några problem?

Skillnaden mellan SX1 och SX3 är enorm eller???

Ja skillnaden i imponansfaktor är enorm... 😄

Skillnaden mellan SX 1 och SX 3 ligger nog mest i antalet förbättrade funktioner och att det är stabilare..

En första reflektion på SX 3 var att det blev rejält ostabilt jämfört med SX 2

..Men efter ett fatalt misstag i helgen som resulterade i en clean installation av hela datorn, kändes - märkligt nog - SX 3 mycket stabilare än 2:an...

Kanske var något gammalt skit som låg o störde från tidigare SX installationer?

Men man har bara börjat skrapa på ytan av alla grejer.... en funktion som jag redan älskar är att man kommer åt alla VSTi's redan i trackinspectorn ( och rätt mycket andra funktioner med)... och arbetssättet har fått sig en knuff framåt i rätt riktning..

Väl värt hela ominstallationen... ( tycker jag såhär i efterhand 🙁 )

När 2:an kom beslutade jag mig för att inte byta version eftersom jag tycke att den kändes en aning ostabil eller tillflummad gentemot 1:an... men nu när man ser 3:an blir man ju jävligt sugen. Känns som alla funktioner i 3:an skulle ha varit i 2:an? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

ja.. men du måste ha ett ljudkort med flera portar... det funkade i gamla versionerna också.. då körde jag med in och utgångarna som vanligt och döpte dom till vilka externa effekter jag hade anslutit

.. nu har dom implementerat funktionen och gjort så dessa dedikerade in/utgångar dyker upp bland VST-effekterna ( i listen alltså) och kan användas som vilken vanlig sendeffekt som helst...dessa dedikerade in/utgångarna har också fått latency-kompensations-dialog för dom tillfällen att din externa burk skapar stor fördröjning.

men man kan fortfarande använda vilka ledig in/utgångar som helst för att göra samma sak..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...