Burnie Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Jag sitter och pillar pÄ ett trumkomp, jag anvÀnder EZ drummer och nÀr jag lÀgger till cymbaler och smÄdragningar efterÄt i Midi merge lÀge sÄ kan jag inte öppna filen efter jag har stÀngt och sparat, nu har det hÀnt typ 10ggr, vad Àr det som Àr fel?? NÀr jag försöker öppna filen sÄ kommer samma skylt hela tiden: " Could not complete the open recent session 1 command because bad data encoured while translating MIDI chunk list" Jag gjorde ett test nyligen, jag öppnade en Àldre version av samma fil, la till ETT cymbalslag, sparade och stÀngde ner, sen gick det inte att öppna filen. NÄgon klok Pro Toolare som har lust att hjÀlpa mig ?? Mvh Björn Jag har PT LE 7.3.1 iMac 2,4 + snabb FW Hdd (iomega ultramax)
J.Westling Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 (redigerat) Besynnerligt!!! đ Vad meddelandet betyder Ă€r ju typ att sessionen har blivit korrupt! Detta hĂ€nder mycket mycket sĂ€llan i vanliga fall, har vart med om det ett par tre gĂ„nger pĂ„ alla Ă„r!! Har inte hört talas om vad man gör för att fixa problemet mer Ă€n att importera all data in i en ny session. Har du har provat att slĂ€nga alla PT preferences och databaser?? Du vet var du hittar alla eller? Har du senaste CS uppdateringarna? Provat att installera om PT? HĂ€nder det bara med ez drummer eller med andra midi instrument? Har du senaste pace drivers? Vilken version av osx? MVH J Redigerat 27 mars 2008 av Bobogura
Gilbert Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 Fungerar 003an med iMac överhuvudtaget (Agere)? http://duc.digidesign.com/printthread.php?...amp;type=thread
Burnie Postat 29 mars 2008 TrĂ„dstartare Postat 29 mars 2008 (redigerat) Besynnerligt!!! âșïž Vad meddelandet betyder Ă€r ju typ att sessionen har blivit korrupt! Detta hĂ€nder mycket mycket sĂ€llan i vanliga fall, har vart med om det ett par tre gĂ„nger pĂ„ alla Ă„r!! Har inte hört talas om vad man gör för att fixa problemet mer Ă€n att importera all data in i en ny session. Har du har provat att slĂ€nga alla PT preferences och databaser?? Du vet var du hittar alla eller? Har du senaste CS uppdateringarna? Provat att installera om PT? HĂ€nder det bara med ez drummer eller med andra midi instrument? Har du senaste pace drivers? Vilken version av osx? MVH J Hej J Om jag börjar uppifrĂ„n och svarar pĂ„ dina frĂ„gor 1. Att slĂ€nga PT pref. och databaser har jag inte gjort, Ă€r det session file backups och dom dĂ€r Wavecash. Wfm du menar du menar? 2. Jag har den senaste CS uppdateringen, (PT LE 7.3.1cs6) 3. Jag har installerat om PT frĂ„n skivan, 4. Jag har inte haft problem med andra Midi instrument tidigare 5. Pace driver uppdateringen hĂ€mtade jag, men det behövdes ingen installation tyckte min dator 6. OSX version = 10.4.10 Vad gĂ€ller att importera all data i eny session, sĂ„ kommer bara samma felskylt upp igen som jag nĂ€mde tidigare Tack för din hjĂ€lp Mvh björn Redigerat 29 mars 2008 av Burnie
aolsson Postat 29 mars 2008 Postat 29 mars 2008 Börja hÀr.. PC Mac 1. Att slÀnga PT pref. och databaser har jag inte hört talas om, var hittar jag dom ? Tack för din hjÀlp Mvh björn
Burnie Postat 29 mars 2008 TrĂ„dstartare Postat 29 mars 2008 (redigerat) Besynnerligt!!! đ Vad meddelandet betyder Ă€r ju typ att sessionen har blivit korrupt! Detta hĂ€nder mycket mycket sĂ€llan i vanliga fall, har vart med om det ett par tre gĂ„nger pĂ„ alla Ă„r!! Har inte hört talas om vad man gör för att fixa problemet mer Ă€n att importera all data in i en ny session. Har du har provat att slĂ€nga alla PT preferences och databaser?? Du vet var du hittar alla eller? Har du senaste CS uppdateringarna? Provat att installera om PT? HĂ€nder det bara med ez drummer eller med andra midi instrument? Har du senaste pace drivers? Vilken version av osx? MVH J Hej igen Bobogura och herr Olsson ! Nu har jag nog gjort allt som ni har föreslagit !! 1.Jag har rensat bort alla Digi preferences, DAEprefs, DIGI setup, och Protools pref. töm papperskorgen och startat om. 2. Jag har den senaste CS uppdateringen, (PT LE 7.3.1cs6) 3. Jag har installerat om PT frĂ„n skivan, 4. Pace driver uppdateringen hĂ€mtade jag, men det behövdes ingen installation tyckte min dator Det gĂ„r fortfarande inte att öppna den skadade filen, och vad gĂ€ller att importera all data i en ny session, sĂ„ kommer bara samma felskylt upp igen som jag nĂ€mde tidigare Jag fĂ„r prova att spela in trummorna pĂ„ nytt och hoppas att felet har försvunnit, det Ă€r ju först nĂ€r jag har sparat och försöker öppna filen igen som jag mĂ€rker om det Ă€r galet alternativet Ă€r ju att göra en audiofil av trumkompet nĂ€r det Ă€r klart, men dĂ„ Ă€r det ju inte editerbart pĂ„ samma sĂ€tt. Tack för er hjĂ€lp sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt Mvh Björn Redigerat 29 mars 2008 av Burnie
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.