Jump to content
Annons

Sven Tumba


SvenTumba

Recommended Posts

Hallå!

Ny på forumet, jag heter här Sven Tumba, för det är väl ändå det bästa alter-egot? Jobbar som slagverkslärare på ett musikgymnasium. Har hållit på med musik sedan jag var liten pojk-spoling, är nu snart 33 år. Är officiellt sett utbildad jazz trummis och pedagog, men jag lirar allt, bara jag gillar musiken så skiter jag i om det är metal eller polka hehe... Jag bodde utomlands i sex år och flyttade hem förra året för att knega som konstant kaffe drickande slagverkslärare, så jag kan redan nu förvarna för att jag har blivit Världsmästare på Särskrivning 😉

Har som musiker spelat in en hel del, men alltid haft tekniker med, så jag har bara lirat och inte brytt mig så mycket om det tekniska.

MEN, nu har jag börjat köpa på mig grejer för att få upp min egna studio. (Hade iofs för ett gäng år sedan en Tascam 8 kanalare med inbyggt mixerbord som var ganska kult...) Kör nu på PC en F-Station Audio DeLuxe IV, två Focusrite Saffire Pro 26 i/o kort (mest för jag ville ha bra pre-amps upp till 16 kanaler då jag spelar in mycket trummor) Detta kör jag med Cubase 4.

Mickar som jag använder är Audix DP7 setet, Shure SM 57, Studio Projects B1 och B3, och ett gäng skit mickar...

Just nu fattas väl monitorer mest. Sitter med vånda över om man ska spara pengar på det eller köra på något bra på en gång. Är sugen på Genelec 8040 men det visar sig nog snart.

Mitt största problem just nu är dessa JÄVLA Focusrite kort, blir galen på deras idiotiska program Saffire Control Pro. Så jag kommer pronto kolla om det är någon här på forumet som har fler kort som har lite tips.

Nåväl, verkar vara ett riktigt bra forum!

//Sven Tumba: gillar allt från Grind till Rumba!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!