Pedda Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Har en liten fråga som jag länge velat gå till botten med... Hur gör jag när jag vill sänka min gitarr som jag ska spela in på en låt utan o påverka inspelningen i cubase se? För ofta är det ju att dom andra spåren som man har spelat in är lägre i ljudnivån och det enda man hör är bara gitarr eller sång när man spelar in. Man ska väl inte behöva höjja upp alla de andra ljudspåren? För dom har man oftast mixat i rätt nivåer. Hoppas ni förstår vad jag menar. Tack på förhand.
YellowStudio Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Du har en liten högtalarknapp på spåret som du klickar på och gör gul sen ställer du nivån med regeln i mixern. När du lyssnar sen avaktiverar du högtalarknappen. MVH
Pedda Postat 22 mars 2008 Trådstartare Postat 22 mars 2008 Du har en liten högtalarknapp på spåret som du klickar på och gör gul sen ställer du nivån med regeln i mixern. När du lyssnar sen avaktiverar du högtalarknappen.MVH Ok. Tack! Ska prova direkt. 😑
Pedda Postat 22 mars 2008 Trådstartare Postat 22 mars 2008 (redigerat) Du har en liten högtalarknapp på spåret som du klickar på och gör gul sen ställer du nivån med regeln i mixern. När du lyssnar sen avaktiverar du högtalarknappen.MVH Har testat... Vad jag fattar det som så menar du att jag ska trycka in monitor knappen (den ända som ser ut som en högtalare) och sen reglera med volymen på mastern eller på själva spåret? Testade det som du sa men det funkade inte var lika högt utljud andå... Kanske ska tillägga att jag kör via en mixer till ett audiophile 24/96... Redigerat 22 mars 2008 av Pedda
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.