Jump to content
Annons

Genelec 8020APM


busse

Recommended Posts

Sitter och funderar på en uppgradering av grejerna hemma en ny dator och nya monitorer, vill han nåt som är hyfsat och Genelec är väl ett bra märke. Två Genelec 8020APM skulle ju gå på runt 6000 kr är det värt att lägga dom pengarna på två såna monitorer eller skall man satsa på nåt annat för samma pengar? Monitorerna skall andvändas hemma på "seriös hobby nivå".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
audioexcitement (oregistrerad)
Sitter och funderar på en uppgradering av grejerna hemma en ny dator och nya monitorer, vill han nåt som är hyfsat och Genelec är väl ett bra märke. Två Genelec 8020APM skulle ju gå på runt 6000 kr är det värt att lägga dom pengarna på två såna monitorer eller skall man satsa på nåt annat för samma pengar? Monitorerna skall andvändas hemma på "seriös hobby nivå".

Behöver du aktiva högtalare eller räcker det med passiva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag vill helst ha aktiva monitorer, är det möjligt att hitta nåt vettigt som funkar aceptabelt över hela registert för ca 6000 kr? Är det billigare att köpa passiva och ett slutsteg och på så sätt få mer för pengarna? Skall man kompletera två Genelec 8020APM med en sub så är man ju säkert uppe i 10000 kr innan det är färdigt. Nån som har tips på vilka monitorer som är prisvärda?

Redigerat av busse
Link to comment
Dela på andra sajter

När man snackar billigare monitorer känns det som att det viktigaste är att man lär sig jobba i dom monitorer man har. Jag tycker att det finns gott om kompetenta monitorer i den prisklassen, men det är klart att dom inte ger samma exakthet som ett par dyrare

Själv sitter jag på ett par Tapco S8. Dom spelar helt ok långt ner i basen utan sub. Naturligtvis har dom, som alla billigare monitorer, en hel del konstigheter för sig i frekvensgången men eftersom jag lyssnar på mycket musik i dom, och har suttit med dom många timmar tycker jag ändå att jag jobbar bättre i dom här än i betydligt dyrare system...

Jag tror dom listar på 4000 - 6000:- /par. Värt att kolla upp i alla fall.

Peace:)

Link to comment
Dela på andra sajter

När man snackar billigare monitorer känns det som att det viktigaste är att man lär sig jobba i dom monitorer man har. Jag tycker att det finns gott om kompetenta monitorer i den prisklassen, men det är klart att dom inte ger samma exakthet som ett par dyrare

Själv sitter jag på ett par Tapco S8. Dom spelar helt ok långt ner i basen utan sub. Naturligtvis har dom, som alla billigare monitorer, en hel del konstigheter för sig i frekvensgången men eftersom jag lyssnar på mycket musik i dom, och har suttit med dom många timmar tycker jag ändå att jag jobbar bättre i dom här än i betydligt dyrare system...

Jag tror dom listar på 4000 - 6000:- /par. Värt att kolla upp i alla fall.

Peace:)

jag sitter med 8020 och subben 7050B - och är mycket nöjd!

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...